Vilket härligt reportage Petter! Dom där bilderna i början känns hemtama. Och HiFioraklet på slutet är just på väg hem till mig! Vi var ute igår i blåsten och såg första enkölsbåt gå i mål - häftigt!
Vilka monster Och listan över högtalare som man bara måste lyssna på växer.. Och vilka är de största ljudliga skillnaderna mellan dessa Yggdrasil och Caveman ?
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Jag som trodde man skulle ha fårull inne i högtalarna, inte i ansiktet... Är dessa enbart för "män" alltså? Ev. kanske nån forna östtysk släggkasterska...
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Jag kunde inte komma (hade rakat mig i fredags!) Men har lyssnat på Tuva hemma hos Bernt där den lät väldigt bra. Synd att jag missade tillfället att lyssna på den i Kungsbacka, men enligt mina kompisar (2 av skäggen) så kunde dom fylla hela lokalen med ljud, och det lät bra oxå!
Klockrent ! man kanske skulle odla skägg och extraknäcka som akustikåtgärd :) gå hem till hififolk och ställa sig i ett hörn :)
Ursäkta OT't, ska bli kul att höra hur det lät, klart intressanta högtalare, tuva intresserar mig nog mest, de borde ge mindre tak/golv reflexer än konventionella konstruktioner, och avsaknaden av passiva filter är ju klart tilltalande.