HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Mccartney 2011
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/08/11 :  08:45:49  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Har någon lyssnat på Paul McCartney#180;s nya 2011 utgåvor av: Mccartney II på vinyl?

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/08/23 :  09:31:20  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
ingen ex beatles hysteri längre.....har iaf beställt McCartney II på USA Vinyl (megastore)

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.

Edited by - Freddie Boy on 2011/08/23 09:39:53
Go to Top of Page

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2011/08/23 :  11:24:15  Show Profile Send Tobba a Private Message  Reply
Jag har orginalutgåvan från 1980 och den låter mycket bra,men den tillhör inte mina favoriter vad gäller Paul Mccartney,Band on the run och Ram är mina favoriter och även trippel lpn från 1990:Tripping the live fantastic.

Tobbe
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2011/08/23 :  21:08:50  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
Den finns ju olimiterad i high res - va' ska du mé vinylen till, bakåtsträvare?! :-)

Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/08/23 :  22:50:04  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
bakåtsträvare? jag ska njuta av den på min vinylsvarv...
Tobba; "Back to the egg" med Mcartney tycker jag är en av hans bästa kolla in den.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2011/08/24 :  12:16:45  Show Profile Send Tobba a Private Message  Reply
Tack för tipset Freddie Boy,jag ska kolla upp den.Musik ska spelas på vinylspelare,jag spelar mina vinyler på en Michell Gyrodeck och det låter sååååå braaa!!

Tobbe
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/09/05 :  13:35:32  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
håller med dej "Tobba" googlade på din vinylspelare riktig grym pjäs, jag kör på en opus 3 continuo låter oxå bra.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2011/09/05 :  15:09:50  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
He, he, med 13 skivspelare hemma så förstår ni nog att jag skojade lite, men just McCartney (1 och 2) är väl skivor man skall ha på datorn, om man nånsin skall ha några. Att någon äntligen släpper högupplösta filer utan att ha använt kompression och limitering är ju svaret på många böner och bör uppmuntras genom köp, tycker jag...

S
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/09/05 :  22:52:41  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
har du alltså 13 skivspelare? i HiFi klass? högupplösta filer, inte samma som vinylen då, skiljer det mycket i ljudet?

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2011/09/05 :  23:09:34  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
Det är ju väldigt olika, man kan förstöra vilket format som helst men också skapa fantastiska ljud. Men jag måste säga att några av de high-res-album jag lyssnat på är det första som matchar en riktigt bra vinylanläggning, och hos mig slår det alla mina skivspelare. Jag har ett par spelare som är ganska bra, Trio L07D med en kontrapunkt A och en Yamaha tangential med bästa Nagaokan låter riktigt fint. Men annars är det klassiker som flera Thorens, B&O 4002, Garrard Zero100 m fl, med oftast lite enklare pickuper. Vad ska jag säga - jag gillar skivspelare! :-)

Men en 24/96 av bästa kvalitet genom Foobar/hiface/dCS motsvarar i mina öron snarare en Goldmund Studietto med tangentialarm och en Ortofon Jubilee, dvs saker i en helt annan prisklass.

Viktigast för ljudet är ändå själva skivan, och det finns fantastiska vinyler och fantastiska album på högupplösta format. Däremot finns det färre riktigt bra cd...IMHO

S
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000