HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 TD166 stannar inte
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2011/06/26 :  08:04:26  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
För ett par dagar sedan tog jag in min Thorens TD166 för att testa den i jämförelse med min andra skivspelare. Upptäckte då att när jag skulle stanna spelaren ifrån 33 varv till stopp så fortsatte den att snurra. Däremot så går den bra att stanna ifrån 45 varv.
Är det någon som vet vad det beror på?

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2011/06/26 :  08:25:00  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Det är troligen microswitchens montering som behöver justeras,
kontrollera att excenterskivan sitter fast och på rätt position på axeln till hastighetsväljaren/startknappen och att switchen sitter placerad så att den sluts i både 33 och 45 läge samt att den öppnas helt i stoppläget, passa på och byta ut den 10n kondensator som sitter över switchen.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2011/06/26 :  08:45:52  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Ja svårare än så är det inte.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2011/06/26 :  20:17:56  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
Tack för informationen
Nu fungerar td'n som den skall!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000