HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 114

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2015/06/18 :  19:37:02  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Glad midsommarhelg på er. Själv ska jag fira med bestämda steg :-) :-)
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2015/06/19 :  18:11:20  Show Profile Send Larsen a Private Message  Reply
Tänkte lägga detta under grinig-tråden, men kom på att den roade mig istället
Sökte billig förstärkare med blåtand åt en kompis. Oavsett om denna produkt är bra eller anus, så har den "icke mänskliga översättarfunktionen" verkligen lyckats...

Saxat från tekniska beskrivningen på Tradera:

"Auna AV2-CD508BT är en trygg HiFi-förstärkare med bred funktion och pliktskyldig ljudhantering."

"Gränsen för effekten av stereo-förstärkaren ligger på 600 W och är därmed på en tillräckligt hög nivå för att ljudet ska svepa över även stora bostadsytor. Den tekniska bakgrunden på Auna AV2-CD508BT ger därmed en dynamisk och differentiell ljudframställan, där både bas och diskant spelar på samma lyra.

I den yttre effekten strävar enheten efter evig elegans, som uppnås genom en avskalad armatur och en i sig själv rofylld framsida av borstat rostfritt stål som förtjänar sin heder."

http://www.tradera.com/item/170613/211778479/auna-av2-cd508bt-hifi-forstarkare-silver-aux-bluetooth

Glad midsommar

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/06/23 :  19:08:34  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Två små kuliga upptäckter som kan förgylla mitt liv som fotograf:
Läser i en bok som kom med en tidningsprenumeration, om att fota i RAW-format och ND-filter. Ett tips är att ställa kameran i läge BULB.
Bulb avser trådutlösare med blåsbälg, ungefär som en sådan här:
.
Tanken är att man trycker på avtryckaren och så är slutaren öppen tills man släpper. Alltså obegränsad exponeringstid!!!

Men det blir ju skakigt och min kamera har inte uttag för någon sladdutlösare MEN man kan ju styra med en fjärrkontroll, i mitt fall en Canon RC6 och en sådan har jag ju faktiskt. Enligt beskrivningar jag läser, ställen man kameran på BULB, trycker igång med ett tryck på fjärren och stänger slutaren med nästa tryck. Hur svårt kan det vara?!
Go to Top of Page

Hankki
Starting Member

39 Posts

Posted - 2015/06/25 :  18:52:10  Show Profile Send Hankki a Private Message  Reply
Fortsätter lite på soundbrigades tema. Finansministern, läs frun, gav sitt samtycke till en ny kamera så det blev en Canon eos 7D mkII. Hoppas verkligen att den hinner fram före avfärd till Västerås nästa vecka.
Den har inbyggd BULB timer :-)
Go to Top of Page

Cyrus
Member

735 Posts

Posted - 2015/06/26 :  12:21:21  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Att den här tråden är uppe i 59 sidor, medans "gnälltråden" bara är uppe i 55 sidor
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2015/06/26 :  13:24:32  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Kunde svara på en fråga i "ny teknik" om riktiningsbestämning av ljud i höjdled och fram/bakifrån. Pinnae effect eller pinna effect. Om man råkar skära bort den delen av ytterörat så fungerar det dåligt.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/06/26 :  18:50:46  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
quote:
Att den här tråden är uppe i 59 sidor, medans "gnälltråden" bara är uppe i 55 sidor

Läste att arbetsplatser där man tillåter att det är högt i tak mår man bättre än på arbetsplatser där fula ord och gnäll är föbjudet. Därför är gnälltråden väsentlig för forumets välbefinnande.

Jag är i alla fall att en lång och djävligt arbetsam vecka är slut.
Go to Top of Page

Cyrus
Member

735 Posts

Posted - 2015/06/28 :  09:14:42  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
"Soundbrigade" Jag säger inte emot dig på den punkten!
Vad jag menar är att jag är glad att det är övervägande mer positivt än negativt

Trevlig sommar
Andreas
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/06/28 :  10:24:33  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag såg att GLAD fallit bort från min sista mening och jag håller med Cyrus på alla punkter.
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2015/07/03 :  12:50:33  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Några timmar kvar till 6 veckors semester :-) Det gör mig riktigt glad idag :-)
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2015/07/03 :  14:36:01  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Nu blir det semester i 4 eller 5 veckor, börjar med en helg i Järvsö för lite Downhill!

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/07/03 :  20:03:26  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
SEMESTER!!!!

Fyra djävligt hårda veckor som säkert kvaddat min rygg än mer, fast jag har fått tid hos en neurolog som ska titta på röntgenbilder och neurografiresultaten. Visst det är något skit med nerverna i ryggraden. men nu efter ett år är vi på gång!!!!

....kanske??
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2015/07/05 :  20:38:44  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Resultatet i det Grekiska valet glädjer verkligen!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2015/07/09 :  00:07:19  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Fick en spruta i ryggen o lite senare ett nytt jobb.. kan det bli bättre :-) :-)
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/07/09 :  10:41:11  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Stormen: Jag har fått både pacemaker inopererad och gallan uttagen utan att få nytt jobb. vad gjorde jag för fel??

Jag cyklade ner till ICA.posten imorse för att leta våra resedokument. Vi har flyget bokat till söndag och mitt visum skulle vara klart som i måndags men icke. På ICA hade man inte sorterat dagens inkommande men när jag kom hem hade man precis ringt och hittat mitt pass med visum och hustruns (svenska) pass som man råkat behålla på visumkontoret.

Lite sordin på laxen var att ett paket från Kina har blivit liggande i över en vecka på någon postcentral. Det är något som inte är i sin ordning - trasigt, förkommet??
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/07/17 :  13:14:51  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
En halv framgång i våra business i Ryssland. Återstår, enligt uppgift, att växla en, inte oföraktlig, summa ryska rubel till US-dollar.
Gårdagens exkursion i centrala Ufa gav lite sinnesro med besök på Leninmuseet, och området kring den stora kongresshall man byggt. Vår guide, egentligen vår vän, Igor fixade in oss gratis på ett område med sju yortor (hur får man till det där?) där bashkirisk tradition och historia presenterades. Intressant!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/07/20 :  19:48:25  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Bortsett från en besynnerlig sak som hände i lördags då vi var utbjudna till obygden och hustruns gamle klasskamrat, då en av de kvinnliga gästerna på vägen hem (med hyrd buss) frågade min hustru om hon "fick kyssa mig", men tänkte sig betydligt mer än en flyktig puss på kinden, har denna måndag varit helt annorlunda.
En av våra vänner bjöd ut mig på en cykeltur i centrala Ufa då vi tittade på deras nya hockeyarena, en fotbollsstadion mitt inne Istanbul, presidentpalats, nya fontänen med sju (bashkiriska flickor) en moské och slutligen en kort tur längs floden Agidel, där man bygger en ny och pompös strandpromenad. Cykelturen inbegrep en god öl bryggd lokalt och "schvedskij stol" med RIKTIG kvass.
Att man lite överallt blir distraherad av tjusiga unga damer som inte klär sig svenska unga damer är definitivt ett plus ...

Edited by - soundbrigade on 2015/07/20 19:50:18
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2015/07/22 :  11:35:53  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Hmmm. Puss på kinden. Men en kommentar till frugan att "man bör ta seden dit man kommer?" :-) :-)
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/07/23 :  21:24:04  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
HEMMA!
Efter tio dagar i Ryssland och 14 timmar på vägen hem är vi HEMMA!!!!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22006 Posts

Posted - 2015/07/24 :  17:27:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag håller på och river/bygger friggebod och har egentligen gått hela veckan med ett leende från öra till öra.
- Kroppsarbete är skönt och gör att jag sover gott på natten.
- Det är fantastiskt vad snälla kompisar man har! Jag har haft kompisar och grannar här och gjort dagsverken varenda dag! Och det är tur det för jag har aldrig byggt varesig betongplattor eller hus tidigare.

Som sagt, fånleende i en hel vecka...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2015/07/24 :  18:19:22  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Blev pappa idag!! 4360g o 52.5 cm. Blev en lillebror
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2015/07/24 :  18:39:57  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Grattis

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2015/07/27 :  10:41:10  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Sista skiftet för den här turen är avklarat. Checkat in och preliminär avgångstid för helikoptern är 11:30. Det ska bli fint att komma iland.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2015/07/27 :  12:11:54  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Stort grattis !

Du har ju redan vanan inne, så det blir bara 3ggr så mycket jobb :-)
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4491 Posts

Posted - 2015/08/08 :  19:48:24  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Havskräftor köpta direkt från fiskebåten,
gjorde både magen och mig glad.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page
Page: of 114 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.31 sekunder. Snitz Forums 2000