Author |
Topic  |
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2013/08/05 : 03:24:23
|
Körde nästan nonstop från Bucksport, ME till Boston, MA idag längs HWY1 (landsvägen, inte motorvägen). Vi hade en kupong till ett motell ganska centralt i Boston men hustrun var orolig att det var fullbokat och dessutom lyckades vi missa alla Visitor Centre på vägen. Alltså upplagt för ett dyrt motell eller att köra runt hela kvällen och kanske tvingas bo fem mil från DT Boston. Men vi stannade vid en bensinmack för att hustrun skulle kunna kis ... tvätta händerna och där blev hon fast medan två före i kön skulle skit ... tvätta tarmarna ur kroppen (jag kom att tänka på en film där Jeff Bridges låter Sandra Bullock försvinna på just en bensinstation). Under tiden bläddrade jag i kuponghäftet med motellerbjudanden och hittade ett Comfort Inn lite längre bort än det första stället vi prickat in. Det stället hade frukost, gratis shuttle-buss till tunnelbanan, gratis parkering och var dessutom 10 dollar billigare. När vi kom fram var parkeringen ganska full, flera människor i receptionen, MEN det fanns ledigt rum med en bautasäng och man accepterade vår kupong som gjorde övernattning 30-40 dollar billigare!!!!! |
 |
|
HLindgren
Member

1143 Posts |
Posted - 2013/08/05 : 14:18:06
|
En vecka kvar till semestern :-) |
HenrikL Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P |
 |
|
Pac
200.000-klubben

22011 Posts |
Posted - 2013/08/07 : 21:22:12
|
Nu rullade min Ford Focus iväg med en ny ägare. Det känns väldigt skönt när man kommer till avslut.
Hoppas den kommer att funka lika bra för nya ägaren som den gjort för mig. 
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts |
Posted - 2013/08/08 : 23:25:47
|
Cykelhandlaren ringde: Jag har fixat nya hjul på garantin. Pust, där sparade jag 20 papp. Tack!  |
 |
|
jari
RödaTråden vinnare

4525 Posts |
Posted - 2013/08/09 : 13:52:30
|
Nyköpt cykel till "rosenknoppen",styret lossar,en pedal släpper efter 6 dagar. Jag försöker att sätta tillbaka pedalen.men hålet i staget som pedalen sitter i,är dåligt gängad så det går inte att skruva ditt pedalen optimalt.(det är därför den har lossat) Åker tillbaka till XXL måttligt road,lite spänd på hur de skall bemöta ärendet.
 Inga problem,de tar hand om cykeln med en gång,byter ut staget, efterdrar alla skruvar som finns,och justerar allt som går att justera.
 Om alla reklamationer sköttes på detta viset ändå!
|
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta med KLEI Classic Harmony rca-kontakter signalkabel,Diy silver sexfläta utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2013/08/10 : 15:11:16
|
Har tillbringat natten på ett bra och välskött motell i Pottstown, PA. Fick 10% rabatt för medlemsskapet i M. Känner mig bra utsövd och redo för CENTRALIA. |
 |
|
Stormen
Member

1542 Posts |
Posted - 2013/08/10 : 19:26:30
|
Sparade en lusentapp på att byta styrstag yttre själv. Satt som h--te den där bulten men glad att det funkar, nu blir det återbesiktningen nästa. |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2013/08/28 : 12:46:48
|
Skickade ett besvär angående vår svårt massakrerade resväska till en firma som hanterar resväskegnäll och fick svar på tre röda. Ännu har inte den nya väskan kommit men det kan ju ta en liten tid (DHL). |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
|
bearwik
200.000-klubben

4289 Posts |
|
sladdbarn
Member

2849 Posts |
Posted - 2013/09/03 : 12:17:11
|
Jag älskar mitt jättestora garage  |
Drömmer om bra ljud... |
 |
|
opethic
Member

2890 Posts |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2013/09/04 : 10:55:40
|
quote: Märkligt med klippen tidningarna lägger upp; reklamen innan funkar ALLTID, själva klippet, inte fullt så ofta...
Jag har installerat Adblock, visste inte ens att det var reklam innan.  |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
ulfn
Member

210 Posts |
Posted - 2013/09/04 : 11:01:45
|
Tack, Bernt för tipset om Adblock. Installerade direkt.
Ulf |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2013/09/06 : 18:42:56
|
Hände på jobbet igår.
Vi kan kalla min jobbarkompis för Holger. Holger tog gaffeltrucken till tältet (ett större förrådstält en bit bort på industriområdet) och fann en bil illa placerad vid ingången till tältet men Holger lyckades komma förbi. När han kom ut igen stod bilens ägare, en gubbe och drog ner gylfen för att tömma blåsan MOT VÅRT TÄLT. - Va fan gör du, sa Holger. Ska du pissa på vårt tält??  - Skit du i det, sa gubben. Där brast det för Holger som drog ner sin gylf och pinkade på gubbdjävelns bil ....  |
 |
|
Beat
Member

1505 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2013/09/10 : 21:09:46
|
Jag känner mig väldigt illa till mods att jag aldrig fått svar och besked om mina hjärtproblem och än mer besynnerligt, men ändå positivt, blev det idag när jag besökte min hjärtsköterska.Hon spanade i journalerna och lät meddela att jag hade en hjärtkapacitet på 58% vilket var gott och väl NORMALT, alltså jag hade ingen hjärtsvikt längre. Kan tacka mina mediciner och daglig rörelse. |
 |
|
Ryssen
100.000-klubben

9072 Posts |
Posted - 2013/09/11 : 01:31:34
|
Fick efter mycket om och men bort nåt reklam "virus" som envisades att visa popup fönster i firefox.. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
 |
|
Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts |
Posted - 2013/09/17 : 21:15:20
|
Jag har råd att betala hyran denna månaden också.  |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2013/09/18 : 18:16:44
|
Om jag låter bli att fylla i sura tråden med gårdagens ärkeprejning när jag cyklade genom en rondell och ytterligare en prejning ett kvarter längre fram (bil som gjorde vänstersväng) utan istället meddelar glatt att dagens besök hos farbror ... tant polisen för att förnya mitt pass gick på tre röda sekunder. Hann åka bussen till och från Trollhättan, gå till (och från) polisstationen och göra allt som ska göras för att få nytt pass på en timme. |
 |
|
bearwik
200.000-klubben

4289 Posts |
Posted - 2013/09/21 : 13:40:26
|
Jag har ärvt 3,8 miljoner pund! Tänk, jag som inte ens visste om att jag hade släkt i England... Det fick i alla fall mig att skratta högt! Om så skulle varit fallet tror jag inte att beskedet kommit via min hotmail. |
Jävligt nöjd Tannoyägare! Mer membranyta åt folket! Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066
|
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2013/09/24 : 16:29:02
|
Nya nätaggregatet till PCn anlände. Får nu se om det funkar. |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2013/09/26 : 17:11:43
|
Att jag fick adblock installerat igen. Det strejkade plötsligt på laptopen. Hela internet svämmar ju över av reklam, det hade jag ingen aning om.... Men nu är jag lyckligt förskonad igen. 
På aftonbladets hemsida släckte den 30 banners!!!  |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
Edited by - Bernt Jansson on 2013/09/26 17:27:33 |
 |
|
Larsen
Member

833 Posts |
Posted - 2013/09/27 : 10:59:31
|
...att jag kom på mig själv med att jag allt mindre låter "andra" stjäla energi av mig i samma utsträckning. Jag menar helt okända som gör saker jag tycker är "fel", skitsaker som eg inte är värt att slösa energi på alls. Tanken att det inte är dom som tar energin utan jag som tillåter dem ta den energin, ändrade på det. Mindre och mer 
Glad blev jag också av boktipset efter ett möte i hufvudstaden, "En man som heter Ove". Köpte och började läsa på tåget hem. Det blev en rolig resa 
Glad också för höst... och det kommande. Älskar sommar, men "kalltiden" är en bra tid att (försöka) slutföra alla ljudprojekt.
GLAD att i helgen få umgås med en bra vän, som det var alldeles för länge sedan sist.
Trevlig helg, gott folk. |
Har ingen koppling till varumärket Larsen |
 |
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts |
Posted - 2013/10/11 : 16:38:03
|
kl 22 på tisdag startar super mini racing series, och jag är en av deltagarna.. 
Det här är en liten del av vad man kan förvänta sig. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6tvhYhl1p8o#t=22
Edit: länk |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
Edited by - Labbe on 2013/10/11 18:29:07 |
 |
|
Topic  |
|