HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 114

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/05 :  03:24:23  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Körde nästan nonstop från Bucksport, ME till Boston, MA idag längs HWY1 (landsvägen, inte motorvägen). Vi hade en kupong till ett motell ganska centralt i Boston men hustrun var orolig att det var fullbokat och dessutom lyckades vi missa alla Visitor Centre på vägen. Alltså upplagt för ett dyrt motell eller att köra runt hela kvällen och kanske tvingas bo fem mil från DT Boston.
Men vi stannade vid en bensinmack för att hustrun skulle kunna kis ... tvätta händerna och där blev hon fast medan två före i kön skulle skit ... tvätta tarmarna ur kroppen (jag kom att tänka på en film där Jeff Bridges låter Sandra Bullock försvinna på just en bensinstation). Under tiden bläddrade jag i kuponghäftet med motellerbjudanden och hittade ett Comfort Inn lite längre bort än det första stället vi prickat in. Det stället hade frukost, gratis shuttle-buss till tunnelbanan, gratis parkering och var dessutom 10 dollar billigare.
När vi kom fram var parkeringen ganska full, flera människor i receptionen, MEN det fanns ledigt rum med en bautasäng och man accepterade vår kupong som gjorde övernattning 30-40 dollar billigare!!!!!
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2013/08/05 :  14:18:06  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
En vecka kvar till semestern :-)

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22011 Posts

Posted - 2013/08/07 :  21:22:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nu rullade min Ford Focus iväg med en ny ägare. Det känns väldigt skönt när man kommer till avslut.

Hoppas den kommer att funka lika bra för nya ägaren som den gjort för mig.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/08/08 :  23:25:47  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Cykelhandlaren ringde: Jag har fixat nya hjul på garantin. Pust, där sparade jag 20 papp. Tack!
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4525 Posts

Posted - 2013/08/09 :  13:52:30  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Nyköpt cykel till "rosenknoppen",styret lossar,en pedal släpper efter 6 dagar.
Jag försöker att sätta tillbaka pedalen.men hålet i staget som pedalen sitter i,är dåligt gängad så det går inte att skruva ditt pedalen optimalt.(det är därför den har lossat)
Åker tillbaka till XXL måttligt road,lite spänd på hur de skall
bemöta ärendet.

Inga problem,de tar hand om cykeln med en gång,byter ut staget,
efterdrar alla skruvar som finns,och justerar allt som går att justera.

Om alla reklamationer sköttes på detta viset ändå!

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta med KLEI Classic Harmony rca-kontakter signalkabel,Diy silver sexfläta utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/10 :  15:11:16  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Har tillbringat natten på ett bra och välskött motell i Pottstown, PA. Fick 10% rabatt för medlemsskapet i M.
Känner mig bra utsövd och redo för CENTRALIA.
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2013/08/10 :  19:26:30  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Sparade en lusentapp på att byta styrstag yttre själv. Satt som h--te den där bulten men glad att det funkar, nu blir det återbesiktningen nästa.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/28 :  12:46:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Skickade ett besvär angående vår svårt massakrerade resväska till en firma som hanterar resväskegnäll och fick svar på tre röda.
Ännu har inte den nya väskan kommit men det kan ju ta en liten tid (DHL).
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2013/09/03 :  09:37:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Detta: http://www.gp.se/gptv#GdD-lLj4TPZPk3Jlm5r-qw

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/09/03 :  12:01:32  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Märkligt med klippen tidningarna lägger upp; reklamen innan funkar ALLTID, själva klippet, inte fullt så ofta...

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2013/09/03 :  12:17:11  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Jag älskar mitt jättestora garage

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/09/04 :  10:24:32  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Att det är dags för mitt nystartade skivbolag att börja posta alla förbeställningar som trillat in på vårt första släpp

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2013/09/04 :  10:55:40  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Märkligt med klippen tidningarna lägger upp; reklamen innan funkar ALLTID, själva klippet, inte fullt så ofta...
Jag har installerat Adblock, visste inte ens att det var reklam innan.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

ulfn
Member

210 Posts

Posted - 2013/09/04 :  11:01:45  Show Profile Send ulfn a Private Message  Reply
Tack, Bernt för tipset om Adblock.
Installerade direkt.

Ulf
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/09/06 :  18:42:56  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Hände på jobbet igår.

Vi kan kalla min jobbarkompis för Holger. Holger tog gaffeltrucken till tältet (ett större förrådstält en bit bort på industriområdet) och fann en bil illa placerad vid ingången till tältet men Holger lyckades komma förbi. När han kom ut igen stod bilens ägare, en gubbe och drog ner gylfen för att tömma blåsan MOT VÅRT TÄLT.
- Va fan gör du, sa Holger. Ska du pissa på vårt tält??
- Skit du i det, sa gubben.
Där brast det för Holger som drog ner sin gylf och pinkade på gubbdjävelns bil ....
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2013/09/10 :  12:01:44  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
4 dagar kvar på semestern och vädret är fantastiskt!

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/09/10 :  21:09:46  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag känner mig väldigt illa till mods att jag aldrig fått svar och besked om mina hjärtproblem och än mer besynnerligt, men ändå positivt, blev det idag när jag besökte min hjärtsköterska.Hon spanade i journalerna och lät meddela att jag hade en hjärtkapacitet på 58% vilket var gott och väl NORMALT, alltså jag hade ingen hjärtsvikt längre. Kan tacka mina mediciner och daglig rörelse.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9072 Posts

Posted - 2013/09/11 :  01:31:34  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Fick efter mycket om och men bort nåt reklam "virus" som envisades att visa popup fönster i firefox..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/09/17 :  21:15:20  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jag har råd att betala hyran denna månaden också.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/09/18 :  18:16:44  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Om jag låter bli att fylla i sura tråden med gårdagens ärkeprejning när jag cyklade genom en rondell och ytterligare en prejning ett kvarter längre fram (bil som gjorde vänstersväng) utan istället meddelar glatt att dagens besök hos farbror ... tant polisen för att förnya mitt pass gick på tre röda sekunder.
Hann åka bussen till och från Trollhättan, gå till (och från) polisstationen och göra allt som ska göras för att få nytt pass på en timme.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/09/21 :  13:40:26  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Jag har ärvt 3,8 miljoner pund! Tänk, jag som inte ens visste om att jag hade släkt i England... Det fick i alla fall mig att skratta högt! Om så skulle varit fallet tror jag inte att beskedet kommit via min hotmail.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/09/24 :  16:29:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nya nätaggregatet till PCn anlände. Får nu se om det funkar.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2013/09/26 :  17:11:43  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Att jag fick adblock installerat igen. Det strejkade plötsligt på laptopen.
Hela internet svämmar ju över av reklam, det hade jag ingen aning om....
Men nu är jag lyckligt förskonad igen.

På aftonbladets hemsida släckte den 30 banners!!!

MVH Bernt Mitt system

Edited by - Bernt Jansson on 2013/09/26 17:27:33
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2013/09/27 :  10:59:31  Show Profile Send Larsen a Private Message  Reply
...att jag kom på mig själv med att jag allt mindre låter "andra" stjäla energi av mig i samma utsträckning. Jag menar helt okända som gör saker jag tycker är "fel", skitsaker som eg inte är värt att slösa energi på alls. Tanken att det inte är dom som tar energin utan jag som tillåter dem ta den energin, ändrade på det. Mindre och mer

Glad blev jag också av boktipset efter ett möte i hufvudstaden, "En man som heter Ove". Köpte och började läsa på tåget hem. Det blev en rolig resa

Glad också för höst... och det kommande. Älskar sommar, men "kalltiden" är en bra tid att (försöka) slutföra alla ljudprojekt.

GLAD att i helgen få umgås med en bra vän, som det var alldeles för länge sedan sist.

Trevlig helg, gott folk.

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2013/10/11 :  16:38:03  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
kl 22 på tisdag startar super mini racing series, och jag är en av deltagarna..

Det här är en liten del av vad man kan förvänta sig.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6tvhYhl1p8o#t=22

Edit: länk

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Edited by - Labbe on 2013/10/11 18:29:07
Go to Top of Page
Page: of 114 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000