HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 114

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/04/06 :  14:54:29  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Circlo: Game of thrones börjar på en väldigt hög nivå med incest, våldtäkt, mord, korruption och politiska intriger. Sen går det bara utför....
Och allt utspelar sig i en fantasyvärld, där Sean Bean har en av de bärande rollerna.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Edited by - Labbe on 2012/04/06 14:55:58
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/04/06 :  21:31:05  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Att jag äntligen har blivit av med interfejset Unity i ubuntu 11.10, utan att installera Gnome-shell eller någon av de andra skrivbordsmiljöerna.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts

Posted - 2012/04/07 :  09:17:09  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Det snöar ute förmodligen det sista moder natur har att sätta in hos oss här nere i söder, våren är strax här.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2012/04/07 :  10:25:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Test av monstersubb ger också vårkänslor.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/07 :  10:32:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
"Släpp Barabass loss, det är vår" menar du?!?

Idag har min son räddat mig från kvinnlig ondska och lömskhet.
Han påminde mig om att jag har lovat honom ett mellanregisterhorn redan i höstas. Malin kunde inte neka honom det idag, så jag fick sågtillstånd!!!

Grabben sade att han ville ha en inloggning här på forumet, och att hans nya hobby är att bygga högtlarare...

Undrar vart det kommer ifrån?!?

J.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/07 :  10:35:54  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Hmm, nån som följer sin farsas fotspår?

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/07 :  11:00:58  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Han har vuxit upp med en konstant ström av spånplatta och högtalardrömmar. Det kan bara gå åt två håll. Hata eller älska. Han valde den trevligare vägen.

Stolt Pappa!

Ps, ni skall höra vad han säger om basreflex!!! Ds....

Edited by - Circlomanen on 2012/04/07 11:01:57
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/07 :  11:02:18  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Det förstår jag, ytterligare en som dras ner i diy-träsket.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/07 :  11:10:41  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Han sitter och slipar till rätt vinkel på hornsidorna nu. 9 år gammal och bygger mellanregisterhorn. Det känns som om det blir DIY-träsk och en evig konflikt med kommande flickvänner. Stackars grabb.

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/07 :  11:16:17  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Nej, det finns allt förstående kvinnor, min kvinna tycker att bara det låter bra så kör mer eller mindre.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/07 :  13:29:07  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Du har tur du Mayday!

Jag känner mig ganska lyckligt lottad, då Malin har en ängels tålamod (men en djeafuls humör, väl tålamodet tar slut).

De där kvinnorna verkar vara mycket ovanliga.
Jag har träffat många som inte haft allt för mycket till övers för mina spånplattemonster.

Snart är det Tacopaj, och jag är hungrig!

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8334 Posts

Posted - 2012/04/07 :  16:10:57  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
quote:
Det känns som om det blir DIY-träsk och en evig konflikt med kommande flickvänner.

Bra fostringsarbete, Circlo! Jag har aldrig ångrat ett horn jag byggt, däremot har jag ofta fått skäl att ångra mig när jag haft med kvinnfolk att göra...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"

Edited by - Fuling on 2012/04/07 16:11:23
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/04/07 :  23:29:34  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Men snälla Fuling! Spånplattebyggen skrämmer inte bort kvinnorna.
Det finns alldeles för många bevis på forumet för att vi ska gå på det igen.
Hifi, DIY, musik, spelglädje är definitivt älskvärt. Man behöver inte vara man för att uppskatta sådant.

Det är kanske dags att titta på andra faktorer som kan ställa till det...

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/04/08 :  08:46:36  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Circlo, saknas det en taklist där?

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/08 :  09:09:28  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Det är bara lite maskeringstejp..

Jag är glad för att gårdagens tacopaj räckte till frukost idag.
Mums!
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/04/08 :  09:23:05  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Bort med det innan den bränner fast.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/08 :  10:05:14  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Det är Tesas Precision Sensative. Den kan nog ditta där en månad innan det blir nått problem.
Men tack för omtanke.

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/08 :  11:51:05  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Ska träffa min morbror och min kusin idag, var nog ett år sedan jag träffade morbror och säkert 30 år sedan jag träffade min kusin.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2012/04/08 :  14:41:55  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Efter ett tags paus med hifi har nu ett par nya högtalare köps och jag inser hur mycket jag saknat bra ljud
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/08 :  17:07:41  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Idag skruvade vi ihop grabbens mellanregisterhorn. När grabben pratade in i tratten bidde det ett djeafla drag i ljudet. Det är ett koniskt horn på ca 30 - 40 graders expansion. 64 cm2 hornhals och ca 750 cm2 mynning. Vi tog några bitar spånplatta som låg och skrotade, och sågade ut rätt profil på två av dem. Allså enklast möjliga koniska horn.

Det skall bli spännande att höra resultatet.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22009 Posts

Posted - 2012/04/08 :  18:47:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag fick till en riktigt lyckad grillning av kycklingen idag på grillpremiären!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/04/08 :  19:12:09  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag har nog en ritning på ett MR-horn som är lite hyperexponentiellt så man får ha lite plåtbitar.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/04/08 :  21:24:53  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Grillad kyckling.......och lite trevligt sällskap.....
vem blir inte på bra humör då.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/09 :  10:04:27  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Idag mår jag en anings bättre än igår.
Jag ser fram mot div högtalarbyggen.

Pix Zeus-bygge gör mig mycket glad! Äntligen byggs det nått seriöst med grus på detta forum. Det var länge sedan.

J.
Go to Top of Page

Nicks
Member

1943 Posts

Posted - 2012/04/09 :  20:30:38  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
Min nyinköpta Kawa Ninja har gjort mig galet glad hela påsken!!!

Hihi. :)
Go to Top of Page
Page: of 114 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000