Så tråkigt att han också är borta. Det var alltid trevligt att prata med honom och vi hade också mycket att prata om. Han fattas oss och vi skänker tankarna till hans familj.
Väldigt ledsamt. Har spelat orgelmusik hemmavid ikväll och tänkt på de möten jag haft med Bo. Det var inte diskussioner om hifi som jag minns utan de filosofiska diskussionerna om att leva och vara människa jag kommer att bära med mig.
Här kommer en länk från ett annat forum där Bo har kommenterat det besök NA gjorde i OP Kyrka i Örebro. Jag minns hur glad han var åt detta besök, äntligen hade vi "hästjazz" diggare börjat fatta vad musikens innersta väsen var.
Första gången jag träffade Bosse fick jag en vän som man kunde diskutera vårt gemensamma intresse trots att vi hade olika åsikter om hur det skulle vara var det säkert alltid lika givande för oss båda.
Jag kommer att sakna de stunder vi hade våra diskussioner, vila i frid Bosse!
Anders
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Jag har svårt att fatta detta. Sist jag mötte Bo var för en kort tid sedan, tillsammans med ett gäng som besökte honom i hans hem. Han var då glad och munter, jag kan inte minnas sett honom så glad tidigare. Och nu det här!
Erik, samma här! Håller med om glad och munter. Det var inte alltför länge sedan jag och min dotter Etel, tittade in till Bo och Olga på en snabbfika. Samma avspändhet, entusiasm och sägare av "audiosanningar" som vanligt. Och alltid någon knasig anekdot från audio-världen på lut. Under de ca 35år jag känt honom så kunde man inte på något sätt märka att han åldrades.
Ringde när jag passerade förra söndagen, för fika på väg hem från stugan, men fick inget svar. Kanske det var för sent redan då?
Oerhört ledsamt besked.
EDIT: Missade Bosses viktigaste och bästa egenskap: Generös!
mvh Lars "Back To Basics" Bygger reVintage Amps, www.revintage.se Sur man med svart själ!