HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Har du ett förtroendeuppdrag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/04/25 :  12:02:36  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vilka sitter som förtoendevalda i kommuner, landsting och riksdag, jämte nämnder, styrelser och utskott?

Jag är ordinarie ledamot i Kommunfullmäktige, suppleant i Samhällsbyggnadsnämnden och kommer att bli ledamot i kommunala bostadsbolagets styrelse.


Det här är självklart ingen tråd för politiska diskussioner.

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2011/04/25 :  15:52:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag har fått förtroendet att stå som ansvarigutgivare för HiFiForum av HiFiForums medlemmar.

Jag är också med i valberedningen för Locostsweden MK.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/04/25 :  16:32:26  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Coolt! Bygger du eller har du en stor längtan att få göra det?
Go to Top of Page

ahultin
Member

240 Posts

Posted - 2011/04/25 :  17:33:48  Show Profile Send ahultin a Private Message  Reply
Suppleant i Fastighetsnämnden i Västerås

Massa Linnprylar...
Go to Top of Page

lortopalt
Member

183 Posts

Posted - 2011/04/25 :  19:58:05  Show Profile Send lortopalt a Private Message  Reply
Jag har förtroende att dra in degen till familjen, så vi har mat på bordet o tak över huvudet.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/04/25 :  20:13:57  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag vet inte hur det är runtom i landet, men här i Vänersborg ger en kväll med fullmäktige runt 900kr i "genomläsningsarbode". Nämndemöten ger 130kr/timme. Det blir någon pizza (om man nu vill) i månaden.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2011/04/25 :  21:38:47  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Jag var styrelseordförande i en mindre firma, styrleseledarmot i två olika försvarsanknutna frivilligorganisationer. Kommitémedlem i en seglingsklubb samtidigt som jag försökte sköta två heltidsjobb (nästan) samtidigt som vi väntade vårt första barn.

Nu har jag ett jobb, två barn och inga förtroendeuppdrag och lever ett mycket behagligare liv

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2011/04/25 :  21:49:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:

Coolt! Bygger du eller har du en stor längtan att få göra det?
För mig är det både och, jag har en bil som just nu är i ganska små bitar som kommer att rulla igen i sommar och jag när en dröm om att bygga helt nytt.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2011/04/25 :  22:29:37  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Jag var föreningsrevisor i min första BRF, i nästa BRF blev jag ordförande för valberedningskommittén men lämnade pinnen vidare i samband med att jag flyttade.
Ingen förlust dock, på sista stämman var det en medlem som föreslog en generell höjning av samtliga arvoden, från en nivå som legat oförändrad i många år. Men det var en surtant som opponerade sig mot detta, och tyckte att det var ok att höja samtliga arvoden förutom det till valberedningen, som skulle ligga kvar på 500:- per år och person. Så blev det också.
Med den taktiken är det inte så lätt att rekrytera kunnigt folk.
Det är ibland otacksamt att ha förtroendeuppdrag, men utan dessa eldsjälar skulle inte särskilt mycket fungera idag.

I skrivande stund är mitt enda engagemang som gårdsrepresentant (länk mellan styrelse och medlemmar) i min BRF, ett måttligt arbetsamt uppdrag med det upplägg vi har.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2011/04/25 :  23:02:51  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Styrelseledamot i Brf sedan 2005 och framåt. Första året som suppleant. Jag har inte räknat ut timlönen, men den blir ganska skrattretande. Det är knappast därför man gör det.

HiFiForum.nu är väl självförklarande... Oändligt liten timlön.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8482 Posts

Posted - 2011/04/25 :  23:47:47  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Var i några år justerare i RSMH/lokalförening,sedan upplöstes styrelsen,och en ny bildades av olika annledningar..
Ideelt arbete...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/04/26 :  00:02:38  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Ordinarie styrelseledamot i Tjörns svampklubb. Det kostar 25 kr /år att vara medlem, ingen ersättning utgår för styrelsesammanträden...
Men det brukar vara trevligt och det serveras gott kaffe och hembakat när/om det händer att vi sammanträder. Sist var det i en gräsbacke utanför Backamo efter murkelletning förra året.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/04/26 :  00:06:20  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag försöker träna och även samordna det mesta kring min dotters fotbollslag, lite av ett "förtroendeuppdrag" tycker jag. Dvs. ett uppdrag jag har fått förtroende att sköta.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/04/26 :  07:39:21  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Vad är syftet med tråden? Att skryta med hur mycket ni har att göra eller?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/04/26 :  07:48:00  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Syfte? Det lät ambitiöst.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2011/04/26 :  10:45:41  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Jag är också med i valberedningen för Locostsweden MK.

Det var ju lite kul att se.
Jag har en delvis ihopsatt Dutton Phaeton i mitt garage som tyvärr aldrig kommer att bli färdig verkar det som.
Den har stått många år i garaget utan att jag arbetat med den

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2011/04/26 :  16:10:14  Show Profile Send CarlssonH a Private Message  Reply
I mitt fall är det ett rent ideelt förtroendeuppdrag i dotterns ridskolas bygg o anläggningskommite.

Sedan är jag kontaktperson till två tonårspojkar som jag träffar några timmar i veckan, inget man blir rik på och definitivt inget man gör för pengarnas skull utan för att jag känner att jag kan göra skillnad för dem.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2011/04/26 :  16:38:55  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag skyr förtroendeuppdrag som brännmaneter och lapplisor.
Dessutom är jag visst lika förtroendeingivande som den arbetsskygga hippie jag är. Det är uppenbarligen ingen bra grund för sånt...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/04/26 :  17:06:13  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
quote:
Vad är syftet med tråden? Att skryta med hur mycket ni har att göra eller?

Nej för fasen.
Jag har aldrig tidigare varit engagerad (politiskt), men haft uppdrag i KGF (Kyrkliga Gymnasistföreningen) när jag var ung och stark. Blev invald i Nybro kyrkoråd för 16-17 år sedan men flyttade ögonblicket efter utomlands.
Nu har jag hux flux hamnat i smeten och blev nyfiken på om fler har hamnat i smeten. Jag kan inte säga att jag har mycket att göra; det svåra är att ta ställning till olika situationer som inte nödvändigtvis har med partipolitik att göra . Jag är inte längre förvånad när folk lämnar in motioner och senare argumenterar mot sin egen motion och yrkar avslag.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/04/26 :  18:35:36  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Sekreterare i Tomelillaortens LRF avdelning, arvodet består av att jag blir bjuden på stämmomiddagen.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

lortopalt
Member

183 Posts

Posted - 2011/04/26 :  20:45:04  Show Profile Send lortopalt a Private Message  Reply
Förut jobbade jag ihop med Willy. Han var revisorsuppleant i Bevattningsföreningen.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/04/26 :  22:41:57  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Känner att det nästan är dags för en tråd där vi ingående beskriver alla härliga föreningar vi är insyltade i! Bevattningsförening ...
Go to Top of Page

adhoc
Member

362 Posts

Posted - 2011/04/28 :  00:06:46  Show Profile Send adhoc a Private Message  Reply
Soundbrigade, nu när du gått å blivit kommunfullmäktigepamp tycker jag du ska motionera om att det raskt byggs en schyst bandyhall i Vänersborg (bandyhallar vet jag att du har ett särskilt gott öga till ). Det senaste bygget kan göras om till curlinghall tex.

Edited by - adhoc on 2011/04/28 00:08:59
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/04/28 :  19:21:32  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Fin idé!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/04/29 :  17:24:10  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Som det ser ut är ju risken stor att kommunens bandyhall inte längre får vara en bandyhall då det kostar för mycket att ha is där inne och folk fryser rumpan av sig när andra o-isiga arrangemang hålls där. Om så sker ska jag motionera om en bandyhall ....

Jag har motionerat om en friidrottsanläggning dock.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2011/04/29 :  18:08:26  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
quote:
Jag har motionerat om en friidrottsanläggning dock.

Då har du slagit två flugor i en smäll. Sprang du i höger- eller vänstervarv?

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000