HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 amazon.com/vinyl
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/04/08 :  22:41:24  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Det skiljer sig lite i priser om man jämför amazon UK och com, kollar bara på vinyl. Men vad har ni för erfarenhet att köpa från amazon.com gällande vinyl med tull avgifter och andra avgifter?

Tacksam för era svar/Fredrik

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.

Oberheim
Member

59 Posts

Posted - 2011/04/10 :  06:53:35  Show Profile Send Oberheim a Private Message  Reply
Jag är också lite nyfiken på detta, har beställt en del via amazon.co.uk tidigare men aldrig utanför Europa. Om du beställer får du gärna beskriva hur det gick ;)

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81643

Go to Top of Page

Hakan
Member

56 Posts

Posted - 2011/04/11 :  07:01:08  Show Profile Send Hakan a Private Message  Reply
Jag beställde några ggr från amazon.com men när jag började fastna i tullen gav jag upp. Det blir billigare att beställa från amazon.co.uk eftersom det blir gratis frakt om man beställer för mer än 25£-
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/04/12 :  13:35:38  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
precis, det kan ju bli rätt så dyrt om man fastnar i tullen även om själva skivan är billigare en i UK. vad brukar tullen vilja ha?

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/04/12 :  23:37:00  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
.....men när jag började fastna i tullen gav jag upp.....

Förstår att du gav upp om DU fastnade i tullen, men hur kom du loss?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Grison
Starting Member

24 Posts

Posted - 2011/04/16 :  16:14:23  Show Profile Send Grison a Private Message  Reply
Jag har aldrig fått något från Amazon.com stoppat i tullen, då har jag ändå beställt mängder med LP.

Pro-Ject 1Xpression III med AT95HE och Tube Box SEII.
Rogue Audio Tempest II Magnum
ShengYa CD-S10
Philips CD104
H/K TD392
QLN 604 MKII
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2011/04/20 :  15:49:06  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Jag har beställt några gånger och tullen har vela haft sitt endast vid ett tillfälle... Så i genomsnitt har det gått bra Ja vad ville tullen ha... typ momsbeloppet vill jag minnas

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/04/21 :  20:26:30  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
ok, tack för era svar har hittat flera LP titlar till bra priser via amazon.com kanske överväger att beställa...

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000