HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Modda Hexagon med philips 9710, invändningar?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jaste
Member

106 Posts

Posted - 2011/03/29 :  13:51:59  Show Profile Send jaste a Private Message  Reply
Jag har länge haft ett par danska högtalare från Ste-ma av model Hexagon ståendes utan att göra mycket väsen. Skumkanterna på basarna är helt slut och den ena basen verkar vara helt död. Liggandes på hyllan bredvid ligger ett par philips ad9710 m8, jag petade dit en sån istället i ena lådan och det lät riktigt fint! Bredbandarna är från ett par carlsson v-1:or och jag hadde tidigare ambitionen att göra något annat kul men nu måste jag rensa lite och avsluta saker.

Är det någon som tycker det verkar vara en jättedum ide att fräsa ut hål och allt och helt byta ut de gammla basarna med 9710:orna?

Speak now or forever hold your silence

Diskanterna i högtalarna är peerless och det är jantzen kondingar i filtret men basarna har jag ingen aning om, den enda märkningen är ett instansat w eller ett m.

Rolf Zetterberg
Member

120 Posts

Posted - 2011/03/29 :  16:41:47  Show Profile Send Rolf Zetterberg a Private Message  Reply
Om jag hade haft de här högtalarna hade jag försökt hitta andra basar som åtminstone liknar originalen.Högtalarna är så pass ovanliga att de förtjänar det.Börjar man bygga om så slutar det ofta som skrot på tippen(precis som med bilar!)
Jodå,jag har också gjort mina misstag som jag ångrar såhär efteråt....

Basarna är Peerless.
Go to Top of Page

jaste
Member

106 Posts

Posted - 2011/03/29 :  17:24:33  Show Profile Send jaste a Private Message  Reply
Ja, jag hadde tänkt det från början men så vette fan vart jag ska hitta liknande basar, som jag ju inte vet något om?

Dom låter väldigt fint med philipsarna i men dom kanske också förtjänar ett bättre hem...
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2011/03/29 :  18:06:19  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
set går ju att sätta nya kanter på elementen

wHy r u here? ask yourself

Go to Top of Page

jaste
Member

106 Posts

Posted - 2011/03/29 :  18:27:33  Show Profile Send jaste a Private Message  Reply
Va precis på väg att beställa kanter men märkte sen att ena basen är helt död. Har kört högtalarna hela dan och stortrivs, men ska man ha dåligt samvete över philipsarna, förtjänar dom mycket bättre?

Kör nu med min Technics SA-400K, försöker laga min beomaster 900 för att köra till istället
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2011/03/29 :  18:53:35  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
philipsarna blir nog ok dom oxå och Technics e bra grejer tycker jag :)

wHy r u here? ask yourself

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000