HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Köpa Vinyl utanför EU
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/03/28 :  20:44:21  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
Vad har ni för erfarenhet av detta? Inom EU så slipper man ju risken att betala tull men utanför EU så är det ju andra regler och hur stor är risken att behöva betala tull?

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2011/03/28 :  23:26:47  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Här kommer lite hjälpande information angående reglerna.

Direkt från Tullverket:
http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettlandutanforeu/internethandelfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html

EDIT: Såg nu att du förmodligen inte var ute efter det länkade innehållet utan av andra frågeställningar och erfarenheter.

¿?¿ JUNEPE ¿?¿

Edited by - Junepe on 2011/03/28 23:29:13
Go to Top of Page

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2011/03/29 :  00:36:41  Show Profile Send minoman a Private Message  Reply
Hej,
jag har lite blandade erfarenheter: Från etablerade leverantörer t.ex Elusivedisc så åker jag alltid på att betala tull, moms och porto. Från en del mindre (seriösa?) leverantörer har det hänt att jag sluppit merkostnader. oftast för att man fuskar med varu värdet.

mvh/micke

Avt race
Avt loqvere mellora silentio
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/03/29 :  08:33:13  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Mina erfarenheter liknar de som minoman beskriver.
Men - Tullverket tenderar att "släppa förbi" paket som har ett deklarerat värde under $20, så det kan löna sig att göra fler men mindre köp.

En annan konstig grej är att de gånger som jag har beställt från Asien så har jag inte behövt betala någon tull, kanske bara ren tur...?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/03/29 :  16:52:09  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
ok, från amazon.com hur funkar det? har bara beställt från co.uk

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

Grison
Starting Member

24 Posts

Posted - 2011/04/16 :  16:17:12  Show Profile Send Grison a Private Message  Reply
Om försändelsen skickas med DHL, EMS eller som annan värdepost ökar risken för tullavgifter markant. För vanliga postförsändelser (USPS och liknande) har jag aldrig behövt betala tullavgifter.

Pro-Ject 1Xpression III med AT95HE och Tube Box SEII.
Rogue Audio Tempest II Magnum
ShengYa CD-S10
Philips CD104
H/K TD392
QLN 604 MKII
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2011/05/03 :  21:54:13  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message  Reply
köpte en LP skiva i går som var skickad i dag med USPS, hoppas man har tur

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000