HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY-GBG 2011
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2011/05/15 :  08:58:52  Show Profile Send MatsT a Private Message  Reply
Förutom att instämma i soundbrigades tack till arrangörerna så vill jag tacka alla utställarna som gör ett jättejobb och ger oss som inte orkar så mycket en fin upplevelse. Många måste ha kommit med lastbil!
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/05/15 :  10:34:35  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Som NDIY kan man inte göra annat än imponeras av denna glädje, kreativitet och hantverkarskicklighet. Själv har jag bara lyckats skruva ihop kontakterna till några elkablar! Blev dock nostalgisk när jag såg en Dynaco SCA-35a! En sån byggsats köpte jag av Stridbeck 1968 och skruvade/lödde ihop på gymnasiet! Detta var början på mitt HiFiintresse! Tack också för gott kaffe, goda bullar och några fina LPs ( Tack Lindome!!)

Ibland är beslut det enda som fattas

Edited by - Batman on 2011/05/15 10:35:48
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/05/15 :  10:57:56  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Verkar ha varit en trevlig tillställning
Trots min okunskap i DIY så följer jag era trådar med stort intresse och håller med Batman i det han skriver......
quote:
Som NDIY kan man inte göra annat än imponeras av denna glädje, kreativitet och hantverkarskicklighet.

Lite imponerad blir man allt av de som kan och vågar
quote:
Själv har jag bara lyckats skruva ihop kontakterna till några elkablar!

Jag tycker att man ska vara glad åt det lilla man ändå klarar av, bättre än inget alls

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Gastone
Member

373 Posts

Posted - 2011/05/15 :  11:41:26  Show Profile  Visit Gastone's Homepage Send Gastone a Private Message  Reply
Hälsan tillät inte att jag var med på årets träff, får se hur det blir till nästa, hoppas kan man ju alltid.
Har inte set så många bilder ännu på alla alster, men det kommer säkert.

/Anders
Bygger: Rök på balkongen..
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2011/05/15 :  13:57:21  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
SUuper trevligt som vanligt!
Och det lät löjligt bra på sina ställen!!
Och flickvännen tyckte nog att kaffet var det bästa på mycket länge!
Nästa år skall jag ställa ut lite grejjer hoppas jag.

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/05/16 :  08:38:03  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Hi, friends! I'm Azazello - Nikola
I'm very glad that I visited Your meeting!
I hope tube 4P1L-tube for voice from russian military receivers, close to US tube 45RCA- was interesting for somme guys. I made SE for a week and I put parts with very good quality, including and interstage transformers. All sound transformers are Hammond, all resistors are good quality carbon and metal film - I tried some kinds. Sound caps are non-polarized Nichicon.
I'd like to post somme photos from Your meeting in bulgarian tube forum,
it will be interesting for our guys. Our meetins are in summer with participations of tube amplifiers, moded players, DACs, Hornes, TQWT, open buffles.
This is my galery: https://picasaweb.google.com/azazello52/Amplifiers#
Thanks for very good spended time!
Guys, who have my schematic SE 4P1L, are welcome to contact me about all modes of tubes to my Email: ngnsz abv.bg sorry I can't found the sign 'at' between ngnsz and abv.bg
Best regards!
Nikola

Edited by - soundbrigade on 2011/05/16 11:01:27
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2680 Posts

Posted - 2011/05/16 :  10:32:40  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Hello Nikola!

Nice to meet you.

You take our diy meeting to a international level
Interresting amp you made with 4P1L.

Regards Blomman...

Tackar för en trevlig tillställning.
Det blev inte så mycket spelande för min del.
Desto mer rörprat blev det.

/

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2674 Posts

Posted - 2011/05/16 :  12:58:34  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Jag vill än en gång tack för den bärhjälp x2 (bl.a. Andrén?) samt placeringshjälp jag fick (Petter?) för att inte förglömma förtäringen.

Samt givetvis ett stort tack till Pac och ni andra som arrangerade!

Det var härligt att få lyssna på mina alster i lite större lokaler än normalt samt att få era kommentarer.

Mina och mina förresten, jag har ju forumet att tacka för råd och dåd de senaste åren: OcA, Scorpion, Bernt J, esl, Bengt D mfl, mfl.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.

Edited by - solhaga on 2011/05/16 20:52:34
Go to Top of Page

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2011/05/17 :  14:37:47  Show Profile Send markusA a Private Message  Reply
Ja, om jag inte sagt det tidigare. Ett stort tack, ni gör ett fantastiskt jobb.
Den här träffen är en av årets höjdpunkter.
/Markus
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2011/05/24 :  12:42:52  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Stort tack för ännu en otroligt trevlig träff!

Efter att MatsT föreslagit en helomvändning av min setup så började man i alla fall kunna ana lite bas från mina alster i det stora rummet!

Alltid lika kul att få se och höra sakerna som man följt utvecklingen av här på forumet!

Den största behållningen tycker jag dock är att få träffa alla IRL.

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7954 Posts

Posted - 2012/03/12 :  23:05:50  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Har vi någon DIY-mässa att se fram emot i år? Vore kul då jag som omväxling har ett par högtalare som inte är konstruerade och byggda kvällen innan...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/03/13 :  19:27:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
2012 verkar eventuellt bli ett mellan år. Diskussionerna om 2012 hamnade i den här tråden: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=85494.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000