HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY-GBG 2011
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7954 Posts

Posted - 2011/04/08 :  19:45:41  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Funderar på att eventuellt ta med lite trattar också, multiceller och lecleachdiskanter närmare bestämt. Vore kalas om nån som bor i rätt del av landet kunde låna ut ett par baslådor som spelar bra upp till 600Hz. Bara en tanke, mina Onkenlådor är lite skrymmande, för att inte tala om midbashornen.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

ymf
Starting Member

48 Posts

Posted - 2011/04/10 :  06:58:39  Show Profile Send ymf a Private Message  Reply
Tänkte inte missa årets mässa som de sista åren.......Kan släpa med en USB DAC / hörlursförstärkare http://www.hllyelectronics.com/mini-usb-dac-headphone-amp-mk2-p-178.html med Macot nätdel ifall någon är intresserad av lyssningstest ihop med sina prylar på plats ? Har själv inte införskaffat några lurar så jag kan inte uttala mig om ljudet från denna pjäs....

Gör nåt då !
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/04/10 :  14:44:12  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fråga från publiken:

Blir det på Chalmers samma uppsättning stora rum som sist eller finns det möjlighet att öppna några mindre ochså ?
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2011/04/10 :  15:01:24  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Det låter bra att det är några som tar med sig lättdrivna högtalare. Jag funderar på att med lite analogisk ljudmedia både hårdvara och mjukvara.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2011/04/16 :  11:10:42  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
3,5" TH utlånas, om någon behöver lite basstöd.. Obs. detta är inget basmonster men till ett par stativare funkar det..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2011/04/16 :  11:34:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:

Blir det på Chalmers samma uppsättning stora rum som sist eller finns det möjlighet att öppna några mindre ochså ?
Vi har samma trappuppgång och samma rum som förra gången.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2011/04/16 :  14:58:57  Show Profile Send markusA a Private Message  Reply
Imho så funkade det klockrent förra året. :)
Däremot kanske man skulle gå ut med en allmän uppmaning att ta med akustikfix då rummen är lite av en utmaning akustiskt sett.
DIY akustikreglering skulle vara kul att se det med. (Kanske lite för skrymmande men man kan ju alltid hoppas?)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2011/04/16 :  15:53:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jo du har helt rätt Markus, akustiken har mer att önska om man uttrycker det milt... Akustik-fix är riktigt bra att ha med sig.

Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/04/16 :  16:39:22  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Ett per sida som viks in bakom respektive högtalare kommer göra susen. Backdroppen tejpa fast på stående bord

http://www.jam.se/ljudljus/pasystemhogtalare/10989/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2011/04/20 :  17:27:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Börjar vi bli sugna??? Jag ser sjukt fram emot att få tjöta ljud och kolla på udda skapelser igen.

Eddison slängde in några nya bilder i DIY-2010-tråden idag: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?whichpage=14&TOPIC_ID=79181#975962

Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2011/04/24 :  20:35:02  Show Profile Send Leffler a Private Message  Reply
Jag börjar också bli riktigt sugen! Detta brukar bli årets skönaste träff!

Jag har också börjat inse att mitt DIY har bytt inriktning - förr hade man tid men inte råd, nu har man råd men inte tid... Jag har röjt ordentligt i källaren och hittat en hel del DIY-prylar som skulle passa bra till ett loppisbord, får man ha ett sån't? Det rör sig främst om mer eller mindre udda transformatorer, rör, halvfärdiga projekt m.m. i prisklass "bullspons".

Jag kan ta med några absorbenter också, förresten.

Edited by - Leffler on 2011/04/25 09:56:07
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2011/04/25 :  09:53:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Visst kan man ta med en och annan pinal som man vill sälja, men vi kommer inte att ha någon speciell del där vi kör försäljning, typ en loppis.
Ta med dem och ha dem i rummet där dina grejor spelar Leffler. Rullbandaren kommer nog att dra mycket intresse.

Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2011/04/25 :  10:03:50  Show Profile Send Leffler a Private Message  Reply
Passerati: det blev visst lite fel, tid men inte råd skall det vara förstås.

Låter bra PAC, det är inte så himla mycket prylar heller.
Go to Top of Page

Oberheim
Member

59 Posts

Posted - 2011/04/25 :  11:13:22  Show Profile Send Oberheim a Private Message  Reply
Kul!!

Det här får jag bara inte missa! :)

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81643

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2011/04/25 :  15:47:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Lite förklaring till Loppisen, ett av villkoren för att vi får låna lokaler är att träffen inte är kommersiell. De var tydliga med att fokusen skall ligga på kunskaps-delande/överföring. Men, att ta med lite grejor till husbehovsförsäljning har de inget emot så länge som säljaren är en privatperson. Så deras villkor blir ju inget problem, det är ju så här vi kört alla år hitintills.

Jag räknade efter lite och det är åtta års jubileum i år.

Go to Top of Page

Fuling

7954 Posts

Posted - 2011/04/25 :  15:57:42  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Låter bra att man kan ha lite privat loppisförsäljning, det klumpade ihop sig rejält i räkningshögen den här månaden så det vore fint om man kan finansiera resan genom att låta lite "skrot" (alltså oumbärliga prylar...) byta ägare.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2011/04/29 :  08:26:54  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Blir ingen Cmoy då det strular ordentligt med frakten från Asien. Ingen av de svenska firmorna kan få fram delar i tid heller så jag lägger ner för nu o får sikta på 2012 ist. Om nu inte den där gamla hörlursförstärkaren i Malmö är något att köpa och renovera upp. Dock så blir det ju inte jag som gjort den isf.

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2011/04/30 :  22:39:02  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Datum hittar jag på första sidan, men hur är det med tiderna?

Har f.ö. bilplatser kvar om någon behöver hjälp att frakta sig själv eller utrustning från 08-trakten eller längs vägen till Gbg.
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2011/05/01 :  00:23:54  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Jag kan ej tyvärr delta för jag jobbar och kan ej göra någonting åt detta
Det kanske kan bli verklighet nästa år, det skall jag försöka att redan nu planera in.
Men jag hällsar alla välkommen att njuta av min stereoutrustning ändå
Det är bara att ta med sin favorit CD och höra av sig och boka in en stund i min lilla soffa

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/05/02 :  09:04:39  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag såg att man inte får ta med kommersiella konstruktioner.

Då utgår mina 15" koaxialhögtalare eftersom vi numera säljer dom som byggsats via vår site. (No frills audio)

Jag får fundera lite på hur jag ska göra, antagligen kommer jag som besökare en sväng bara.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2011/05/02 09:10:56
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2011/05/02 :  09:46:32  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Tänkte också bara komma som besökare.
Har inget nytt roligt att visa upp.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Fuling

7954 Posts

Posted - 2011/05/02 :  14:27:57  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Hmm, utan 15" koaxialer försvinner ganska mycket av poängen med att åka känner jag. Det var tråkigt.

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2011/05/02 :  17:55:29  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Vi kan måla och ändra om dem så att de platsar på träffen Bernt. Som jag ser det är väl en byggsats lite diy även om man inte har gjort allt själv så har någon annan stått för tillverkningen av den.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2846 Posts

Posted - 2011/05/02 :  19:01:46  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Jag missar träffen, ångest Krockar med en Skottlandsresa.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2011/05/02 :  21:43:00  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Det borde väl ändå vara ok att ta med 15"arna då dom gjordes innan dom blev kommersiella?

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000