Håller på att ritar mina nya högtalarprojekt i 3d.
Kul och bra blir det tycker jag. Inget superavancerat o super snyggt men med tanke på priset okr så wow. Har även skissat upp min nya musik/tv rum som ska fixas till hösten.
Är det flera här som använt o ritat? Det finns mkt färdiga ritningar i deras databas. Hittade en hel del Ino modeller. Någon här som är skyldig? Eller det kanske är IÖ.
Nä själv har jag en lånad licens på en gammal Solid Works. Men det viktiga är att man har ett "verktyg" till "solid- modelleringen". Att först ha fått "jobba igenom" projektet med "volymer" underlättar och minimerar "feltänk".
Jobba på med "Google Sketchup", se det som ett "verktyg" i verktygslådan. Sen att det är av typen "kosta billigt" är inte helt fel.
Jag använder sketchup för akustikuppdragen! Perfekt att grafiskt ge en bra skiss/bild på hur det kan komma att se ut.
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Sketchup är ett förträffligt verktyg för att komma igång och rita utan att man behöver sitta i skolbänken ett hlvår för att komma igång, jag rekommenderar att kika på tutorials på youtube, en del är ruskigt bra!