HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi-fika? Skriv upp dig här!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/02/22 :  09:38:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Finns i centrala Pune.

Det var inte nästgårds precis.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2011/02/22 :  10:15:17  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Här är en till i Göteborg, nära Skanstorget. Fortfarande ledig på dagarna. Här spelas både shellack, vinyl och digitala källor via försiktigt och omsorgsfullt framtweakad och uppgraderad anläggning sedan ca. 30 år. Rör och modifierade Carlsson OA52 är viktiga beståndsdelar, numera kompletterade till fullrange (med råge).
Bred musiksmak:
i topp: barock, romantisk och nutida "seriös" musik, kör, modern jazz och en del obskyr electronica

i botten: gitarrbaserad rock, blues, country och svensk dansbandsmusik

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"

Edited by - lennartj on 2011/07/05 12:48:10
Go to Top of Page

bbking
Member

168 Posts

Posted - 2011/02/26 :  04:20:34  Show Profile Send bbking a Private Message  Reply

quote:
Det var inte nästgårds precis.

Nej, det är ju en bit.
Men som sagt har man vägarna förbi är det bara att komma och hälsa på.

Så jättemycket HiFi finns inte här ,mest är det nog HiIT.
Men lite krafs finns samt en högtalar tillverkare som skall få sig ett studie besök.

mvh bb

bbking - System & tankar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81532
Go to Top of Page

Cyberpunkare
Member

218 Posts

Posted - 2011/06/28 :  17:50:28  Show Profile Send Cyberpunkare a Private Message  Reply
Tja på er.
Åker ni genom Östergötland så kan ni ta en avstickare till Motala.

Musik finns mycket och vansinnigt blandat även om lite tunnt på jazzfronten (har kanske tjugo skivor jazz). Obs nästan allt är på datorn och jag streamar gärna.
Kaffe bjuds gärna på eftersom det endå dricks mycket av detta hemma men det finns the och saft för den som vill.
Anläggning för tillfället är Jungson A1, Ear 202, Musical Fidelity x-dacv3, "The Boris" hornhögtalare med transmissionline bas
pm eller mail på marcus.mattisson@outlook.com innan så jag är hemma

Mvh
Marcus

Edit: lagt till mail adress
Edit, edit: Ändrat uppsättning samt mejl adress då den gamla blev hackad.

Edited by - Cyberpunkare on 2013/11/24 16:34:43
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2011/06/28 :  18:56:26  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
quote:
Finns i centrala Pune



Attans, jag som var i Pune i våras

Själv bor jag i Malmö och har alltsomoftast en kanna Java på g.
Min anläggning finns i min tråd under medlemmarnas system.

Bara att skicka ett pm om ni är sugna på en lyssning.

Själv är jag nyfiken på det mesta inom hifi. Allt från planarer till hornsystem
Någon som har ett par Maggie 1.7 att dela med sig av?

Mvh, Ola

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Olofpräst
Member

60 Posts

Posted - 2011/06/30 :  16:14:52  Show Profile Send Olofpräst a Private Message  Reply
Lekeryd ligger centralt - ca 15 minuter från Jönköping.
Välkomna!
Kanske kan ni lista ut hur vi ska få till rummet så att resonanser och besvär minimeras?
Pioneer s1ex låter riktigt trevligt...
Kaffe finns! Men maila gärna först, så att även jag finns (hemma)!
Fridens liljor!
/olof
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/07/05 :  08:51:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Skicka ett PM eller maila otlguru(at)gmail.com om ni är sugna på fika och lyssning på Lynx Two-B - Pass Son of Zen alternativt Lavardin IT - No Frills Catacomb hornsystem. Kablaget från Jorma Design.

Jag bor i Kareby, ca 30 minuter norr om Göteborg.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2013/11/25 09:39:50
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2011/07/11 :  16:34:51  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Bra initiativ huzze!
PMa för en fika och lyssna på välljudande filer i min inspelningsstudio i Vasastan i Stockholm.
Eller hemma i Hammarbyhöjden där mina Magnepan 1.6 klingar.
Go to Top of Page

fripppel
Member

72 Posts

Posted - 2011/07/15 :  23:05:25  Show Profile Send fripppel a Private Message  Reply
Alltid trevligt om någon eller några av er har vägarna förbi Åhus! Spelar på puresound 2A3 rörstärkare och Fairytale högtalare. Kaffe finns garanterat. Jag fick tom en ny kaffekvarn som behöver köras (spelas) in den med. Känn er välkomna!

Mvh Fredrik
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/07/16 :  08:18:38  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Hit får ingen och ska ingen komma.......om det är låst utifrån

Men har ni skickat PM eller på annat sätt fått kontakt med mig så är ni naturligtvis hjärtligt välkomna
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/07/16 :  16:09:43  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Hos mig som ligger söder om huvudstaden är det också öppet för besök. Det är bara att PM:a mig om ni får vägarna förbi.
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/07/17 :  09:52:19  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Bor på Tjörn 5 mil norr om Göteborg. Här är alla HiFivänner välkomna att lyssna på funk, rock, blues, pop........ Hör bara av er!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Bow
Starting Member

35 Posts

Posted - 2011/11/20 :  17:38:54  Show Profile Send Bow a Private Message  Reply
Bor i nöjes metroPOLEN Smedjebacken, om någon är sugen på fika och rock/hårdrock och en massa annat via en vintage anläggning med bl a krell och infinity.
varmt välkomna =)
Go to Top of Page

Druttaluring
Starting Member

17 Posts

Posted - 2011/12/10 :  16:18:39  Show Profile Send Druttaluring a Private Message  Reply
Bor i Degerfors och kör på Bladelius och Mirage M-3Si..Har även en "liten" anläggning i källarn bestående av Advance Acoustic och Rauna Njord..Kaffe,te eller kanske glögg? Välkomna
Go to Top of Page

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2012/03/14 :  04:11:52  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message  Reply
Välkommen hem till mig! är väl iofs inte så många hififorumister här omkring! Bor i Påskallavik (småland kalmar-län) pm:a för att bestämma en tid bara

Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries
Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX
Go to Top of Page

robert293
Starting Member

7 Posts

Posted - 2012/05/24 :  22:04:42  Show Profile Send robert293 a Private Message  Reply
hej är ny här men ni är välkommna på fika hos mig om ni har vägarna förbi marks kommun (hyssna)
jag kan läska med gott kaffe och:

qln artec 1600mk3 & tag mclaren elektronik samt transparent ultra kablage i ett akustiskt bra rum.
Go to Top of Page

MagArne
Member

84 Posts

Posted - 2012/07/16 :  08:53:10  Show Profile Send MagArne a Private Message  Reply
Jag bor i Norrköping och tar gärna emot besök för lite HiFi-fika
Lika så åker jag gärna en bit och träffar folk

Edited by - MagArne on 2012/11/20 18:48:17
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2012/07/26 :  00:16:33  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Då jag är klar med min senaste (sista?) inkarnation av min anläggning skulle det vara väldigt roligt att få lite feedback.

Är dock rör- samt vinyllös, så det är CD eller pinne som gäller som media om du tar med eget.

Bor 30 minuter sydost från Göteborg.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.

Edited by - solhaga on 2012/07/26 00:57:30
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2013/04/19 :  16:22:12  Show Profile Send paradigm a Private Message  Reply
Den som inte tycker Sörmland och Hälleforsnäs är för långt bort är välkommen att lyssna på min ljudanläggning som jag till väsentliga delar designat och byggt själv. Högtalarna är rejält tilltagna och bastant byggda högtalare i MTM/D'Appolito konfiguration och med JBL pro element och ett par rejäla subbar också med JBL DD element. Allt detta aktivt drivet av egenhändigt konstruerade slutsteg baserade på Hypex klass D moduler. Ett slutsteg till varje element. Elementen digitalt, elektroniskt delade och anpassade med hjälp av två Behringer UltraDrive pro DCX 2496 och en Behringer UltraCurve pro DEQ 2496. Har även en splitter som heter UltraLink pro MX882. Hela anläggningen är balanserad, extremt baskapabel och dynamisk. Försteget är en Denon DAP 2500A.
Musiken spelas nu på en Denon DVD 2930 som jag köpt på blocket. Har även köpt en Philips DVD 963SA för en femhundring, att spela på under tiden jag byter lasern på Denon spelaren.

Fast om man är helt övertygad om att stora högtalare inte duger till krävande lyssning, behöver man knappast besvära sig, men om man är nyfiken och öppen för möjligheten att uppleva något utöver det vanliga, är man hjärtligt välkommen för en provlyssning med fika och tilltugg... Allt som behövs är ett PM.

Edited by - paradigm on 2013/04/22 16:54:51
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2013/09/01 :  19:35:32  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply
Hej!
Har hållt på sedan 1975. Har nog testat det mesta genom åren, 3.5 rörwatt eller hundratals genom kraftverk från nordamerikanska kontinenten. Har egentligen haft ett engelskt ljudideal som utvecklats till en Linn anläggning idag. Inte så mycket "magiskt skimmer" men väldigt musikaliskt och engagerande att lyssna på.
Naturligtvis är LP 12 i centrum men även DS. CD:n ser vi bara en gång, dvs när den rippas, sedan hamnar den i garderoben.

Naturligtvis kan allt spelas i anläggningen som finns på internet. Spotify är en självklar källa för att testa ny musik.

Varför då skippa cd-spelare undrar ni kanske? Det låter bättre helt enkelt. Allt sköts från telefonen eller paddan.

Är ingen IT- guru men lägg ett pm om intresse finns. Bor i Götet....

geldis
Go to Top of Page

Tempo
Member

78 Posts

Posted - 2013/09/14 :  17:16:06  Show Profile Send Tempo a Private Message  Reply
Hej

Karlstad här, jag reser i jobbet så jag tycker det är roligt och givande med nya anläggningar och ljudideal.
Kör själv med Usher Be-718 och Bladelius elektronik för dem som har vägarna förbi Karlstad!
Vi hörs!

"Don`t eat the yellow snow" mr Frank Zappa
Go to Top of Page

NSBVZY
Member

89 Posts

Posted - 2013/10/12 :  11:35:50  Show Profile Send NSBVZY a Private Message  Reply
Jag finns i fagersta, är någon sugen på div skitsnack och lyssning på div retro-HIFI är ni välkomna här. -Dock föredrar jag Te framför kaffe

är mycket intresserad av elektronik och teknik :)
Go to Top of Page

Heliac
Starting Member

31 Posts

Posted - 2016/03/05 :  17:26:09  Show Profile Send Heliac a Private Message  Reply
Mellerud här. Har varit inaktiv på forumet länge men åter tillbaka :)

Bara att PMa för att lyssna på lite Jbl och Mcintosh., eller ännu hellre AR 3a.

Hemma hos mig http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=65902
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2016/06/17 :  21:47:51  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Föranlett av en annan tråd, så upprepar jag min fikainbjudan från 2012.

Vill du lyssna på OB-basar och egenutvecklade AMT:er någon gång under sommaren så är det bara att PM:a eller maila.

Är mestadels hemma från och med midsommar och framåt några veckor; årets stora DIY på Solhaga är nämligen en pool.



Jag kan dock behöva en rast emellanåt, passar bra med en hifi-fika då.
Bor 30 min sydost om Göteborg.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2016/06/17 :  23:00:49  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Trevligt initiativ

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000