HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 På besök i rävens lya! Ny bilder sid.3
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/20 :  15:06:57  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
För ivriga forumsbesökare har det nog inte undgått att jag är hemma med brutet ben i 6 veckor.

Trist för mig, men så kom jag på att det är ett ypperligt tillfälle att lyssna på musik och pilla med stereon.

I tråden om bashantering http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=82703&whichpage=1
så skrev jag att det bara var att komma till mig under dagtid och efter överenskommelse (ingen fritidsgård).

Huzze, Bearwik och Mickel-mackel nappade rätt snabbt och var här idag i kanske 2-3 timmar.

Kort men kul som min fru brukar säga!

Jag hoppas dom skriver ner lite om sina intryck i den här tråden och att jag får fler besök.

Och just det det är ju en bildtråd, ingen hade med sig kamera och jag var lite för lat men nåt ska jag väl kunna lägga in.




Här blir högtalarna med steg. (G-Dis P400)


Så här är uppställningen just nu.


Bakhögtalare.


More to come!

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2011/02/24 22:12:16

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2011/01/20 :  15:19:36  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Oj, det var tätt mellan frontarna. Funkar det bra?

Micke



When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/20 :  15:35:24  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Det funkar alldeles utmärkt!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/01/20 :  15:53:04  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Jodå, det funkar, men när Räven blivit av med stapeln i ena hörnet så kommer de nog att säras på lite mer. Det lät mycket bra, det påminde mycket om Tobbe Ls Buckingham, de hade den torra, snabba basen med mycket bas när det fanns på inspelningen. Jag gillade ljudet överlag, det var bra klipp i mellanbasen, något som kan sakna lite hemma, en bra diskant som bara fanns där och gjorde ett bra jobb. Det de inte är bra på, enligt Räven är skramlig, dynamikfattig hårdrock, men ingen högtalare är ju perfekt till allt. För konstaterade jag att min och Rävens musiksmak ligger nära varann. En kort, men trevlig eftermiddag med god mersmak av hembakt chokladkaka.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/20 :  18:16:17  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Inte alls lika mycket monitor-känsla som Buckingham, men basarna betedde sig likadant. Finns det på inspelningen, så håll i hatten, finns det inte så blir man utan. Ofärgade och välupplösta utan att bli för hårda och kliniska vilket jag tyckte att de var i IS egna lokaler. Återbesök är redan inplanerat.

Edited by - huzze on 2011/01/20 18:42:45
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/01/20 :  21:41:30  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Nu efter att hämtat barnen, handlat, lagat middag, lagt barnen, så ... puuhhh

Jodå, jag hade med mig kamera, men den stannade i fickan hela tiden.

Lite synd, för det är väl ingen som sett en bild på tre gubbar som sitter i en soffa förut.
Annars har ju räven fixat lika fina bilder på sin anläggning som jag kunnat prestera.

Jodå, det var ett trevligt besök, och jag tyckte det lät bra.
Vilket förvisso var förväntat då jag själv sitter med prylar som kostar minst 20ggr mindre.
En mygga i sammanhanget.

Jag ska kanske inte försöka ge mig på att ha åsikter om ljudet då min erfarenhet av finare hifi är rätt
begränsad, men jag kan försöka lite.

Saker som slog mig var att basen först kanske upplevdes som lite slank, men visst fanns det bas, brutal bas
på sådana låtar. Men inget bummel, inga efterslängar. När tonen var slut tog ljudet också slut.
I alla fall på det material som kördes idag.
Jag tror också att rummet, med en hel del träpanel, var duktigt på att äta upp stående vågor.

Alla positioner i ljudbilden satt rätt bergfast, inget "flöt omkring"

Ta inte min "recension" allt för allvarligt, jag är inte van att lyssna på grejer av denna kaliber.

I övrigt fick jag i mig en god hembakt kaka och några trevliga musiktips hem.
Jag får tacka för titten och lyssningen.
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/20 :  21:48:17  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Du är välkommen tillbaka!
Och som sagt var, är det nån annan som vill komma är det bara att hojta till.
Calle

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/01/20 :  22:04:10  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
När jag nu kör lite av de musiktips jag fått med mig (Afro celt sound system) så undrar jag dock lite,
"Var tog dynamiken vägen?" . Jag måste fått en annan utgåva av låtarna ... för jag har ju trots
allt jättefina OA-116 att lira på.
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/21 :  10:10:32  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Uppgraderingar som ligger i pipen är ansluta elkabeln till fördelningsdosan direkt i väggen på egen fas istället för de mögiga kontaktdonen som sitter idag.

Byta nätkabel till dacen.

Prova med M2Techs HiFace.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=82765

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/24 :  08:11:19  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Idag blir det återbesök av Huzze och bearwik.
Nu är elkabeln berövad sin stickpropp och ansluten direkt i en säkerhetsbrytare och M2Techs HiFace har kommit.

Spännande och förhoppningsvis blir det fler bilder.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/24 :  10:15:20  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Ojojoj, då kommer vi tappa hakan, för det är väl som en helt ny anläggning nu?
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/01/24 :  16:50:10  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Då har jag varit med om ytterligare en trevlig och givande dag hos Räven, jag gillar verkligen vad IS-burkarna kan prestera, framförallt i basväg, det skulle vara kul och testa mina egna stativare ihop med IS-basarna. Jag tycker att det låter mycket bra och dynamiskt, ljudet håller ihop bra, möjligen skulle jag vilja ha lite mer värme i mellanregistret, men antagligen bara för att jag är van vid mina egnas färgning. I dag lyssnade vi på allt från Andreas Bocelli till skrammelrock, det fanns mycket kul att lyssna på.
Och så fick vi provsmaka lite delikatesser också.
Ock så glömde vi att ta en bild på tre gubbar i en soffa.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066



Edited by - bearwik on 2011/01/24 16:58:31
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/24 :  17:48:33  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Mycket musik blev det. Fick ståpäls av Andrea Bocelli, men även av något annat (jag minns inte vad det var, det var inte nån av grabbarna iaf).

räven: Jag minns inte vilken grupp du tipsade mig om, R... nånting, nånting? De hade bara gjort en skiva, måste köpa...
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/24 :  17:56:21  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Sorry Huzze!
Du kunde ju ha lånat min: Fair To Midland.
Tjejen som ger gåshud heter Heather Headly.
http://www.youtube.com/watch?v=9dfZyfckKPk

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/24 :  21:00:16  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Just så, tack!
Go to Top of Page

DMGbg
Member

301 Posts

Posted - 2011/01/25 :  23:00:17  Show Profile Send DMGbg a Private Message  Reply
Hej

Är det någon på västkusten som blir nyfiken och vill lyssna på nästan likadan uppsättning så kan det ordnas. Hör av Er via PM

Räven: hoppas du inte tar illa upp för "trådkapning"

Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/26 :  12:33:48  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply


Nu ser det ut så här!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/01/26 :  12:48:52  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Omlackerad DAC och centrerad flodhäst!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/27 :  21:20:11  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Det är ett himla rännande hos räven nuförtiden. Imorgon får IS bekänna färg för Gozzi & byZan. Jag vet redan att de är svarta

Edited by - huzze on 2011/01/27 22:06:03
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/01/27 :  21:56:37  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Har aldrig varit i ett rävgryt förut så det ska bli spännande


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/01/27 :  22:00:17  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Snart kommer den där utlovade...
quote:
det är väl ingen som sett en bild på tre gubbar som sitter i en soffa förut.

...bilden

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/27 :  22:06:25  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/28 :  06:43:33  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Då svänger väl jag ihop en sockerkaka då!
Så är ni välkomna!
Ta gärna med musik på skiva, hårddisk eller usb.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/28 :  14:29:11  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Då har grabbarna varit här och fikat samt lyssnat på lite musik.
Det var kul att ni kom och jag hoppas att ni tyckte detsamma.



I pojkrummet är det stökigt men det ändras en hel del och snart kanske jag vet hur jag vill ha det, och då blir det ordning jag lovar

Gozzi, byZan och Huzze


En liten bild på baksidan, kan nog kanske möjligen ta en ny nån gång som visar lite mer.

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2011/01/28 18:27:59
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/01/28 :  14:54:05  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Oaaahhhh, Äntligen !!!!





Jag och Gert Fylking, ni vet
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/01/28 :  15:20:35  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
quote:
I pojkrummet är det stökigt men det ändras en hel del och snart kanske jag vet hur jag vill ha det, och då blir det ordning jag lovar
Det har jag också tänkt men det är svårt att förverkliga.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000