HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Ve, fasa och ångest - inget internet på 2 veckor
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2011/01/19 :  15:57:20  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Har någon här varit med om något liknande och som kan dela med sig av sina erfarenheter, hur tar man sig igenom det ? finns det några stödgrupper man kan vända sig till ?

Jag har tillgång till internet på jobbet, men tiden man spenderar på internet där är både begränsad och företagsmässigt tvivelaktig.

Jag tror jag kommer få lära mig hur viktigt det egentilgen är för oss, en form av insiktsupplevlese/abstinens, har därtill en kontantkortsmobil med lite pengar kvar, och inget sätt att kolla min internetbank för påfyllning, än.

Totalt komunikationshaveri kan stunda om jag inte löser detta, detta mina vänner är resultatet av extraoridär dumhet från min sida, mitt antagande att 3mån betydde 3månader, och inte 2,75 mån. well there you go, ett verkligt och högst kännbart (lyx)-problem :)


martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Thzar
200.000-klubben

816 Posts

Posted - 2011/01/19 :  16:22:51  Show Profile Send Thzar a Private Message  Reply
Du kommer inse hur mycket tid du egentligen har varje dag, internet är ett stort svart hål när det gäller tidförlust till ingen nytta.

Under de 3-4 månader jag var utan så kunde jag efter en tid lägga glasögonen på hyllan, behövde dem inte mer.

Edited by - Thzar on 2011/01/19 16:25:09
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2011/01/19 :  17:12:04  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Fast jag lider med dig. Har varit utan Internet på hemmaplan under perioder pga bristande kompetent teknisk hantering från diverse leverantörer och det skapar oanade problem!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2011/01/19 :  17:55:45  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
tryter det gå till bibloteket isf

18 ska de va.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2011/01/19 :  18:32:12  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Har vart utan några gånger någon vecka. Första dagarna blir det trampigt och stressigt, sedan lugnar det ner sig. När det kommer tillbaka och man scannar av vad som hänt märks det att inget speciellt har hänt cyberspace överlevde trots att jag inte var där.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7827 Posts

Posted - 2011/01/19 :  20:48:41  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Jag har varit utan egen uppkoppling sen mitten av september förra året. Går bra, man vänjer sig.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1547 Posts

Posted - 2011/01/19 :  20:53:36  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Lägg tiden du skulle suttit vid internet mot att skapa något kreativt!

Bygg ett nytt horn eller liknande så kommer tiden gå fortare och du kommer att märka att du klarar dig lika bra utan!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!

Edited by - Tomas J on 2011/01/19 21:07:09
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2011/01/19 :  22:16:38  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Utan IP-adress finns man inte.

Var det inte nån stor filosof som sade: "Jag surfar - därför finns jag" ???
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/01/19 :  22:50:55  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Jag tror det var: Jag gör ett inlägg - därför finns jag.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2011/01/20 :  06:51:58  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Tack för allt stöd, jo det är helt klart en intressant upplevelse när man kommer hem, man sätter upp lite tavlor, fixar lite med stereon, lagar mat och sedan har jag läst en del också.

Men jag lider av svår grooveshark abstinens, och sedan vill man ju kunna kolla av sin mail lite pö-om-pö sådär, att veta som som kommer på tv under kvällen kan också vara skönt att känna till, det slår mig just nu att jag borde skaffa mig ett liv :)

Någon som känner till några bra hotel i paris, nära och med bra komunikationer till CDG samt en metro så man kan ta sig in till stan på kvällen om man ska vidare från CDG dan efter ?

På tal om att skaffa ett liv alltså.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2011/01/20 :  19:25:08  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
-80 så bodde jag på ett hostel för studenter från Afrika,vi var nog 40 pers i en sovsal,jag minns att det var billigt(typ 30 fr) men namnet kommer jag inte ihåg.
En av killarna som bodde där lärde mej att dricka ett 18 pack och planka på le´metro

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Dr Moureau
nu mera Dr...

316 Posts

Posted - 2011/01/20 :  19:58:46  Show Profile Send Dr Moureau a Private Message  Reply
Köp kontantkort för surf, tror jag såg nåt från Comviq.

här är länken

https://www.comviq.se/mobilt-bredband_comviq-surf_om-comviq-surf.aspx

"A friend will help you move. A really good friend will help you move a body."
-Anonymous
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/01/22 :  16:30:07  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Är sedan i torsdags eftermiddag utan någon internetuppkoppling från 3.Får se till att följa vad som händer i världen de gånger jag kommer åt ett internet som i dag, så jag förstår dig fullständigt.MvhKristofer
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/01/23 :  12:49:09  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
En idé att överleva 2 veckor utan internet är ju att blogga om ..... det ....
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/23 :  13:16:35  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Det som förr i tiden kallades för att skriva dagbok.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/01/23 :  15:20:20  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Ja men med den skillnaden att folk fick läsa vad som stod.MvhKristofer
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/23 :  15:32:07  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply


Förr i världen fanns det något som var privat för att bevara sin integritet.

Idag gnälls det över den personliga integriteten om det ska sättas upp en kamera i en tunnelbanevagn. Att hänga ut sig på nätet gör däremot ingenting. (Syftar på 80-talister och yngre som inte förstår vidden av att ständigt tala om för hela världen vad som händer.)
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/01/23 :  16:28:44  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Lycka idag fick jag löst det.MvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000