HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Skrapljud/Dåligt ljud vid uppspelning från Dvd?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Nixda1
Member

217 Posts

Posted - 2011/01/18 :  22:17:35  Show Profile Send Nixda1 a Private Message  Reply
Har endel frågor som jag hoppas få svar på.

Köpte precis Rotel RSP1570 Bioprocessor samt RMB 1575 Slutsteg och kopplade in häromdagen. Övrig utrustning är Dvd Blueray från LG BD370 en spelare som är bra på bild, sämre på ljud, dock massa funktioner som jag gillar.

Främsta anledningen till att jag köpte nya hifiprylar var mina Canton Reference 7Dc som inte orkade drivas av min förre Marantz hemmabiostärkare på 7*95W, därav föll valet på ett separat slutsteg för fullständig kontroll i bas. Dock uppstår ofta ett problem när jag spelar musik, främst via USB i dvd spelaren LG (BD-370) Vid låga volymer låter musiken bra och är lyssningbar, däremot höjer jag lite till något högre volym låter det helt enkelt skit, och precis som diskanten är helt trasig. Detta uppstår främst vid usb samt brända skivor. Vid org skivor låter det som sagt bra.

Är det vettigt att investera i en bättre blueray spelare? Alt ska jag köpa en separat cd? Vad bör jag leta efter, har bra priser på Rotel,Marantz,Harman Kardon mfl.
Finns det något tekniskt svar varför det låter dåligt? Är det så att dvdn inte klarar av vid ljudnivå?

Tacksam för svar. Mvh

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2011/01/19 :  09:10:49  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Hur låter det när du spelar från andra medium ?
Kan du sänka/höja volymen i dvd-spelaren ? kan ju vara så att den överstyr.
använder du digital eller analog överföring då du spelar musik ?

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Nixda1
Member

217 Posts

Posted - 2011/01/19 :  15:10:26  Show Profile Send Nixda1 a Private Message  Reply
Jag kan inte höja eller sänka på dvd spelaren. Jag kör digitalt via HDMI, kanske ska köra analogt istället?
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2011/01/19 :  19:16:51  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Hmmm. Låter skumt.. Ska inte vara några problem att köra digitalt.. Kolla vad du har för ljudinställningar på DVDn. Det går ju att ställa in på dom flesta vad den ska skicka för typ av data vid olika digitala källor..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000