HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 En liten glad tråd.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2011/01/06 :  02:13:43  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Idag, trettondagen 2011, fyller John, min son, bärhjälp, tatuerad skäggslusk på några bilder i björntråden, 25 år.

De ekvationer jag inte klarar i räknaren gör han i huvudet innan jag ens hunnit knappa fel, mensamedlem med absolut gehör, men det är inte därför jag är stolt utan för det sätt han står upp för andra, riskerat sitt eget liv för att försvara vänner utsatta för våldsam oprovocerad misshandel, helt utan tanke på egennytta alltid hjälper den som behöver.

Sedan är det egentligen glädjen, inte stoltheten, den är lite som en medalj, men glädjen och tacksamheten för den gåvan jag fått i min son, jag är övertygad ateist så det är inte den form av gåva jag menar, utan att livet gav Brittmarie och mig den här sonen.

Så lyssnar vi tillsammans, kanske på Motörheads nya (som är svinbra, back to bluesrötterna) eller lånar böcker av varandra, tar en öl ibland.

Har fortfarande planer på att klippa strängarna på någon av hans gitarrer när han lär sig för fort och lätt.

Ingvar


Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/01/06 :  07:39:30  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2011/01/06 :  08:41:32  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Då får man ta o gratulera både dig o din son

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/01/06 :  08:52:03  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Då får man ta o gratulera både dig o din son

Jag sällar mig också till gratulanterna
Men en berättigad fråga bara, vad vore ni två utan Brittmarie? Ixxxxxxng, ........förstod det, då ska hon också gratuleras

Ingvar, det kan vara svårt att klippa strängen men dock ett måste, eller?


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/01/06 :  12:52:23  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Trevligt, det är en sådan relation jag önskar att jag och min son kommer att utveckla när han blir stor.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2011/01/06 :  14:30:18  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Underbart att få läsa, livet är en oerhörd rikedom!

Grattis!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000