HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken är din senaste HiFi-investering?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 44

wennerhulken
Member

113 Posts

Posted - 2015/07/27 :  22:27:53  Show Profile Send wennerhulken a Private Message  Reply
Imorgon tar en ca 15 år lång epok slut när mina ALR Jordan Entry 2M går pension. Blev plötsligt lite hjärtnupen när jag skriver detta, trots att jag länge längtat efter något mer raffinerat. Lars Winnerbäck har just fått äran att avsluta epoken. Fast det får nog bli en Springsteen-epilog imorgon. Det känns mer rätt att låta hushjälte nr. 1 få den äran, som ett värdigt postludium. Nån som kommer på det perfekta slutspåret får gärna meddela sig här. Born in the USA känns fel för en tysk högtalare. Downbound train, kanske? Eller Point blank? Måste klura. Ersättare blir....

Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/07/28 :  12:44:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag köper ju sällan något komplett HiFi-aktigt däremot ett och annat rör och en och annan transformator.
Så i morse inhandlades två anodspänningstrafar lagom små till en 6SN7, C3g, 6N6P eller 6E5P, alltså ett drivsteg till större effekttetrod.
Go to Top of Page

wennerhulken
Member

113 Posts

Posted - 2015/07/28 :  21:03:50  Show Profile Send wennerhulken a Private Message  Reply
... Canton Chrono SL 590! Bild kommer, för dåligt ljus i rummet så här i skymningen. Första intryck av deras beteende i mitt rum och matade av min Copland CSA14 är gott. Ljudbilden öppnas upp, detaljer komer med i spel och jag kommer närmare musik och musiker. Eftersom dessa är demoex så tror jag de är hyfsat inspelade. Dock anar jag en liten essighet ibland som jag inte minns från butiken. Hoppas det ger sig efter hand.

Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk.
Go to Top of Page

ahultin
Member

240 Posts

Posted - 2015/07/29 :  18:28:10  Show Profile Send ahultin a Private Message  Reply
Det blev några investeringar idag... :)

Först och främst en Hegel Super, tillsammans med en AQ Forest USB-kabel. Hittade den begagnad och hämtade upp den idag - har precis kopplat in den här hemma och måste säga att jämfört med hörlursuttaget på Masen (en Air 2013) så är det ett stort lyft.

Som nummer 2 - en uppgradering till LP12... Kore subchassi som just nu är på väg till Stockholm. Får hämta skivspelaren om några dagar....

Massa Linnprylar...
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2015/08/06 :  16:13:12  Show Profile Send Neon Park a Private Message  Reply
Hejsan
Ett sjumeters par Transprent Ultra med xlrkontakter perfekt till mina monoblock Ref.210:or
Mvh
Go to Top of Page

leffee
Member of Nerikes Audiofiler

465 Posts

Posted - 2015/08/08 :  16:35:18  Show Profile Send leffee a Private Message  Reply
Va och hämta en Dac idag. Det vart en Audioresearch Dac 7
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2015/08/11 :  19:00:50  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
En ortofon 2M Bronze kom med posten idag. Det ska bli trevligt att prova.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

588 Posts

Posted - 2015/08/11 :  21:02:17  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Har köpt en massa 2SJ74 och 2SK170 har tänkt bygga ett F5 slutsteg.

//Niklas
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2015/08/12 :  20:26:29  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Idag fick jag en massa delar till ett Gainclonebygge av JockeEL84, tack för det!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6799 Posts

Posted - 2015/08/13 :  22:48:12  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Vet inte om det är en riktig investering jag tycker att det är mer av ett fynd. Söndagen ägnades åt att gå på loppis en av föreningsloppisarna visade sig innehålla ovanligt mycket elektronik efter att varit där och rotat tre gånger. När de då började flytta på saker (läs: kompaktstereos) som var staplade på varandra fick jag syn på en avlång låda med ett föremål i lådan som hade ett bekant utseende, jodå det visade sig att jag hade rätt. En Dynaco ST-35 i ett fantastiskt skick med hög puls och halvt uppjagad fick jag faktiskt lugna ner mig, fick kontakt med mannen bakom disken och erbjöd mig att betala hela 20:- för den oansenliga lilla lådan (förstärkaren) vilket han tyckte var okej.

Jag kommer att renovera den med nya mönsterkort av mig och köpa ett näddelskort som jag har använt innan på annan ST-35 givetvis blir det nya komponenter också när den är klar så får den samsas om utrymmet tillsammans med den "lilla röda" .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2015/08/15 :  20:54:41  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply

Ett loppis fynd som jag blev väldigt nöjd med. Ett par Yamaha NS-10MMT i nyskick. Minivarianten av studiomonitorn NS-10M. Låter riktigt bra om man bortser från att där finns ingen information under 70hz. Och dom kostade bara 50 kr så det var dom absolut värda .

Musik är livet
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2015/08/15 :  21:05:07  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Två små paket på väg till mig. Ett från Malaysia och ett från USA.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

R1 T
Member

589 Posts

Posted - 2015/08/19 :  20:42:12  Show Profile  Visit R1 T's Homepage Send R1 T a Private Message  Reply
4.st Seas L26ROY, som skall byggas in i slutna lådor.
Med vänlig hälsning Åke

Örebro
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2015/08/21 :  15:52:56  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Vet inte om det kan kallas hifi-investering men en Dr Feickert protraktor har jag köpt. Funkar så bra så att till och med jag klarar av att ställa in en pickup någotsånär ok.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

Frisqo
Starting Member

22 Posts

Posted - 2015/08/24 :  21:38:45  Show Profile Send Frisqo a Private Message  Reply

Utopia Mezzo & Kimber monocle x
Go to Top of Page

mostlydiy
Member

344 Posts

Posted - 2015/08/25 :  19:53:55  Show Profile Send mostlydiy a Private Message  Reply
Nya datorhögtalare :)

/Marcus
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2015/09/12 :  21:09:56  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Audioquest Nighthawk och en Marantz HD-DAC1

Låter bra för rimlig peng:)

Ha en bra kväll

/Pontus

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

pwrdesign
Member

200 Posts

Posted - 2015/09/21 :  08:48:04  Show Profile  Visit pwrdesign's Homepage Send pwrdesign a Private Message  Reply
Efter 10 år utanför Hifi-Branchen och Hifi hemma i över huvud taget (bortsett från ett Sonos-system) så har jag nu grävt fram ett par Grado SR225 ur förrådet. Var tvungen att skaffa nya earbuds, då de hade upplösts :)

Ropade sedan hem en Schiit-stack med Modi2 + Magni2 på ren chansning. Älskar deras produkter till utseendet och de låter riktigt bra!
Använder spotify som källa just nu.

Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik

Edited by - pwrdesign on 2015/09/21 08:49:03
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2015/10/01 :  19:23:06  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
En uppsättning Cerabase fötter för att testa under mina högtalare#128077;.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

nikwal
Member

126 Posts

Posted - 2015/10/17 :  15:15:27  Show Profile Send nikwal a Private Message  Reply
Köpte ett litet renoveringsprojekt för 200bagis. En sansui au-999 :-) ska bli intressant..
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2015/10/18 :  12:45:55  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Investering?
Kanske,
ska provlyssna både med och utan min nyss inköpta AudioQuest JitterBug i datorns USB-port, men även jämföra med FireWireansluting efter en rejäl promenad i det soliga höstvädret.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2015/10/19 :  08:10:52  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
En mycket stor välljudsuppgradering i form av en liten dac/pre med namnet Exogal Comet :-)
Ett litet underverk i synergi med mitt DP-steg & Respons Grand :-)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -

Edited by - CC on 2015/12/02 22:47:58
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2015/11/29 :  11:23:34  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Ett Bryston 4B SST2 kom i posten i onsdags, det har precis børjat lossna efter de førsta 10 timmarnas spelning

Førbættringen ær, som hoppats, stor

/Pontus

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2015/12/02 :  21:04:39  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Dagens investering är lite akustiklösningar från Saint-Gobain Ecophon AB för en förbättrad ljudmiljö
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2015/12/03 :  09:14:34  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
En Aune S16 DAC och en NAD C427 tuner!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
Page: of 44 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000