HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Amazon'n betalnings-system och web
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2010/12/02 :  09:43:13  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Jag tycker Amazon's web och layout, för betalningen, är helt förkastlig! Hur man man misslyckas så katastrofalt där så många andra lyckats?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2010/12/02 :  09:45:32  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Har du lyckats köpa nåt?
Verkar som vi Sverige inte får handla där?
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/12/02 :  10:04:40  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Vad menar du? Jag har handlat hundratals prylar via Amazon och kan inte pasta att jag tycker deras system ar daligt eller att det har svikit mig pa nagot satt.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2010/12/02 :  11:27:48  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
quote:
Verkar som vi Sverige inte får handla där?


Visst får vi handla, köpte en Haynes manual senast igår. Wallace & Gromit Cracking Contraptions Manual


Däremot får vi väl betala svensk moms.

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2010/12/02 :  12:01:08  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Har försökt handla från Usa via Amazon och då har det inte gått.
Allt går inte att handla, speciellt elektronik är lite svårt ibland.
Böcker,DVD går bra.

Edited by - Wheels on 2010/12/02 12:06:51
Go to Top of Page

rogerjons
Member

88 Posts

Posted - 2010/12/02 :  12:07:33  Show Profile Send rogerjons a Private Message  Reply
Hej!

Har handlat massor av skivor av småhandlare som annonserar på Amazon och det har fungerat utmärkt, inte ens några problem när man reklamerat skivor utan pengarna sätts tillbaka på kontot. Tycker snarare det känns väldigt bra att handla genom Amazon än genom någon liten småhandlare någonstans, känns säkrare att ge ut kortuppgifter osv.

/Roger
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2010/12/02 :  14:11:46  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Jag har också i stort sett uteslutande positiva erfarenheter av Amazon, deras Marketplace är suveränt. De finns ju i UK också och då är det inte ens några problem med tull eller liknande. Vad är det för fel på betalningsproceduren?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2010/12/02 :  14:28:14  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Jag tycker knapparna sitter på fel plats, dom har fel text, jag förstår inte vad jag "måste" trycka på och vad som bara är "om jag vill".

Just nu funkar det inte att betala med kort och jag får email från amazon som säger att betalningen inte lyckats. I sånnahär lägen blir jag alltid skeptisk och funderar på hur jag blir lurad. Samtidigt vill jag ju ge min dotter den där dockan...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2010/12/02 :  21:38:00  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Jag har köpt grejor från både amazon.com och .co.uk. Inga problem. Har inte tyckt att det varit krångligt.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2010/12/03 :  10:00:28  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
När jag handlade från Thomann gick det inte att dra pengar från mitt kort.
Jag skaffade e-kort (gratis från min bank) sen gick det utmärkt.

Så det kan vara bedrägeriskydd eller liknande som ligger i vägen på det vanliga kortet.
Ett e-kort är ju gjort för att handla på nätet med. Man begränsar summan själv och man kan byta nummer när man vill.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2010/12/04 :  11:57:08  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Har nu försökt än en gång och det som stör mig är att knapparnas text inte stämmer med vad jag gör! Exempel:
Jag uppdaterar payment method med ett annat credit card och knappen som jag skall trycka på för att komma till "next" (/eller submit order) heter "Use this address".

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2010/12/05 :  21:33:23  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Jag har aldrig upplevt deras system som förvirrande.
Vad jag minns få får man väl frågan om man vill använda samma address som för ett annat kort alternativt en sparad leveransaddress som address för ett nytt kort; det är nog det "use this address" knappen syftar på.
Det är ju inte alls ovanligt att adressen på kortet som används för betalningen inte är densamma som leveransaddressen, särskilt inte nu runt jul när man ex. kanske vill ha grejer levererade till jobbet för att nära och kära inte ska se dem innan de slagits in.


Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2010/12/06 :  06:54:03  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Men det är ju inte detman gör?!! Man klickar ju bekräfta, submit eller place order.

Knapparna sitter nära nog alltid överst och/eller underst, inte i mitten.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/12/06 :  08:31:14  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Nu blev jag tvungen att lagga en order for att friska upp minnet


  • {Hitta vad jag vill ha}

  • Tryck "Proceed to checkout"

  • Returning customer, password, tryck "Sign in usung our secure server"

  • Valj ratt adress (jag har tre st registrerade), tryck "Dispatch to this address"

  • Valj leveransvillkor, tryck "Continue"

  • Valj ratt betalkort (jag har tre st registrerade), tryck "Continue"

  • Kolla att ordern ar correct, tryck "Place your order"



Kan det bli enklare att gora av med pengar? Var nagonstans ar det problematiskt att forsta flodet??
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000