HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hur dra nytta ev detta?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2010/11/17 :  09:35:38  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply


Min fru är president över familjens agenda. Har koll på allt som sker i våra liv. Min äldsta dotter (8 år) är inte gammal men har också järnkoll på vad som komma skall...

Jag fyller år idag och ingen har sjungit eller sagt något överhuvudtaget. Morgonen var som vilken morgon som helst, barnen är i skolan och Lotta är på jobb.

DE HAR GLÖMT MIG

Jag t o m frågade lite försiktigt ifall vi bokat något ikväll, då jag tänkte att jag skulle bjuda ut dem på byns nya krog ikväll. Svaret blev från Lotta "egentligen skulle jag till ... men jag vet inte ifall jag känner för det idag, jag ser hur jag känner mig lite senare i eftermiddag."

Detta är unikt!! Vi har ALLTID sång, presenter och en kopp kaffe på sängen när någon fyller år. Alltid!

Nu hoppas jag på följande: Att ingen av dem kommer på det på hela dagen och att det blir en "byakrogs-middag" ikväll.

Vad tycker ni, ska jag isåfall säga det vid deserten? Eller ska jag inte säga det över huvudtaget? Låta dem komma på det imorgon eller ännu hellre om några dagar...?

Alltså, detta är skithäftigt och kommer bara en gång i livet

Ps.som titeln avslöjar, kan jag dra nytta av detta på något sätt? (med glimten i ögat såklart)

Artphotography

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/11/17 :  09:55:43  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Åh, fasen vad kul och vilket tillfälle! Självklart ska det mjölkas för fullt!

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2010/11/17 :  09:59:58  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Du tror inte att de har planerat ett "surprise-party" och retas med dig?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/11/17 :  10:36:27  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Håll masken så länge som möjligt.
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2010/11/17 :  10:49:59  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Håll masken och händer inget så har du MÅNGA bonuspoäng att utnyttja i framtiden!

Grattis på den stora dagen!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2010/11/17 :  11:02:59  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Grattis Dan!

Tänk att det skulle ta fyra inlägg innan du fick en gratulation.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/11/17 :  11:49:44  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
:) Grattis, mjölka detta!
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2010/11/17 :  12:23:27  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Ja, Grattis! Men glöm bara nu inte att berätta hur denna historien slutar.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2010/11/17 :  12:29:02  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Hipp Hipp Hurra (i smyg)


Visst är det kul

Min käresta glömde min födelsedag tre år i rad, ett av de åren så påminde jag henne dagen innan... men hon glömde än då


Love'er to bits!!

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2010/11/17 17:14:01
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/11/17 :  13:57:56  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Det kan bli billigt i längden.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/11/17 :  13:58:41  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
GRATTIS!!!!!!


När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/11/17 :  16:04:17  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Som sagt, spännande fortsättning följer hoppas jag

Grattis på den stora dagen


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/11/17 :  16:15:33  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Nej, nej, här ska inte hyllas

GRATTIS!
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2010/11/17 :  16:29:39  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
TACK vänner

De ringde för nån timme sedan och hade kommit på det (attans)......Lotta trodde det var tisdag! (efterkonstruktion - eller hur).

När jag kom hem så var hela huset fyllt med tända ljus och de sjöng så det stod härliga till och prinsesstårtan och flaggan stod på bordet tillsammans med ett gäng mjuka paket (ja ni vet, kallingar, skjortor etc) Blev serverad kaffe, har blivit kliad i håret (underbart) och har blivit lovad att jag ska bli kungligt omhändertagen hela eftermiddagen och kvällen! (..och natten...)

Jag sa att "jag skulle allllldrig glömma dig älskling" och då fick jag en sån där blick ni vet...och jag blev påmind om hur det gick till i fjor och dessvärre efter lite eftertanke var jag tvungen att helt enkelt säga - "visst ja...så var det ju..."

Nåja, glad onsdag på er och tusen tack för grattisflikationerna





Artphotography
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/11/17 :  17:21:04  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Grattis !! och ha det sååå mysigt! Du verkar inte direkt lida av att de hann reparera missen....

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2010/11/17 :  17:21:58  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Grattis Dan

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/11/17 :  17:28:09  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Grattis

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2010/11/17 :  17:57:53  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Grattis!
Go to Top of Page

Levator
Member

295 Posts

Posted - 2010/11/17 :  18:27:53  Show Profile Send Levator a Private Message  Reply
Måste värmt lite att dom kom ihåg det!
Grattis!
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/11/17 :  18:50:23  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Om ingen annan kom ihåg min födelsedag skulle jag missa den själv också ...
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2010/11/17 :  19:14:54  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Grattis Dan!!


Audionet skrev


quote:
Grattis Dan!

Tänk att det skulle ta fyra inlägg innan du fick en gratulation.


Och du glömde gratta honom Dan!!!!!


edit:

Lade till ett grattis till födelsedagsgrisen .

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2010/11/17 :  19:52:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Grattis Dan!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2010/11/17 :  20:20:44  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Grattis!

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2010/11/18 :  05:51:11  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
Grattis...
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/11/18 :  06:46:55  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Så hur blev kvällen????


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2010/11/18 :  08:03:57  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Men, ni är väl alla bara för goa - jag bockar och bugar

Det bidde ingen byakrog utan en kanonmysig lugn hemmakväll med smarrig middag och franskt vin. Musik på och TVn avstängd hela kvällen, kakelugnen igång med sitt sprakande och flera timmar med lättsamt prat om allt möjligt....många skratt, semesterplaner, jobbplaner, lite skvaller, spanien och mycket mer....flera "riktiga" kaffe och jag tog mig två små Talisker 10. Musiken var bl a Tom Waits, Bryan Ferry, John Mayer och Bowie där hela plattor snurrade igenom utan att zappa.

Kunde inte blivit bättre

Artphotography
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000