HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hjälp ställa in tomgångs strömmen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ljon3
Starting Member

5 Posts

Posted - 2010/11/16 :  20:10:08  Show Profile Send ljon3 a Private Message  Reply
Hej alla, hoppas någon har en Proton D1200 slutsteg. Jag köpte det för massor av år sedan, tyckte då att det lät konstigt svampigt. Nu har jag plockat fram det och hämtade hem schemat till den, och hur jag ställer in tomgångs strömmen på den. Allt står klart, då är det bara att följa beskrivningen..... så jag letar efter motstånd R651 för vänster sida visst det måste vara hääääär någonstans och ööööö efter en timme....neee jag hittar den inte. Alla nummer är tydliga på kortet och det är omöjligt att hitta R651. Det saknas en del komponenter från kortet, och en trimpotmeter VR601, 602. Hur i hela världen har dom tänkt det går inte att ställa in alt bra utan trimpottarna!
Så om någon har en aning om var det förbann...e motståndet är så tar jag mer än gärna emot all hjälp.

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/11/16 :  22:14:38  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Intressant, har själv ett likadant slutsteg, mycket trevligt ljud och mycket kraft, har dock inte lyft på locket på det, men vi får se om nån annan har då kanske jag ska justera lite på mitt också.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000