HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Massvis av vinyl på väg hem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/11/09 :  08:38:59  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
I eftermiddag kommer jag att hämta hem runt 900 begagnade vinylskivor för påseende.

Genrer är jazz, rock, pop, klassikt m.m.

Av dessa kommer jag, enligt överenskommelse med säljaren, att köpa minst 300 st för det höga priset av 5 SEK/st.
Bara plastfodralen är värda 2 SEK/st.

Jag har tidigare snabbt tittat igenom skivorna och vet att det finns en hel del godbitar.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

matta
Member

627 Posts

Posted - 2010/11/09 :  08:43:51  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Låter som en jobbig syssla Hur dyker man på sådant...

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/11/09 :  09:04:13  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Låter som en jobbig syssla

Det jobbigaste blir att få till vettig förvaring. Har redan idag utrymmesproblem med mina vinylskivor, men det är ett angenämt problem.

quote:
Hur dyker man på sådant...

Jag fick ett tips om något som kallas internet......, men säg inget till någon annan.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Edited by - Vox on 2010/11/09 09:27:24
Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2010/11/09 :  09:24:07  Show Profile Send educk a Private Message  Reply
vilka skatter det finns. jädra bra pris med

Ljudrättsaktivist

arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/11/09 :  18:56:41  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
På grund av snöovädret blev det ingen hämtning av skivorna. Kommer att ske i slutet av veckan.

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/11/09 :  19:01:28  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
På grund av snöovädret blev det ingen hämtning av skivorna. Kommer att ske i slutet av veckan.

Hade du tänkt åka tåg

Verkar vara/bli en god affär och en stunds tidsfördriv för dig

Edit: quotade fel

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/11/09 19:02:25
Go to Top of Page

Quadophile
Member

199 Posts

Posted - 2010/11/14 :  17:43:41  Show Profile Send Quadophile a Private Message  Reply
Grattis Vox!

Det finns inget bättre än att sitta hemma och göra vinylfynd!

Har du fått hem dem nu?

Bra ljud är bättre än dåligt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000