HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Ljudkvalité Spotify i iphone
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2010/10/28 :  22:55:57  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Hej jag har precis börjat med Spotify i iphonen och har jämfört en del spår som jag rippat i iTunes med aac 256 och 320 och jag tycker spotifys q5 160 oggfiler låter klart trevligare. Bättre separation, mer luft, varmare och bättre upplösning. Aac-versionerna verkar möjligen ge mer detaljer men jag upplever ljudet som mer tillplattat, mindre naturligt och stökigare. Dessutom känns det som att det är mer dynamiskt ljud i spotifys filer. Jag kör med klipsch X5 som lurar och tycker att det är sjukt konstigt men väldigt trevligt. Det är som att ta bort den berömda filten även om skillnaderna overkligheten är mycket små. Vad är er erfarenhet?

Upptäckte just att det var en helt annan historia med komplex rock. Där låter spotiy mörkt och rätt luddigt med för onyanserad bas men dock mycket mer bas än itunesversionen. Undras om det är det som ger värmen i glesare musik.

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2010/10/28 23:01:26

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/10/31 :  09:33:42  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
du vet att du kan köra ogg 320 i telefonen va?
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2010/10/31 :  19:43:42  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jag har ställt in high på kvalité både vid syncning och streamning. Är det ogg 320 då?

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2010/10/31 :  19:48:22  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Japp

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000