HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 är det riskfritt att köpa demoex av systemkamror.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2010/09/29 :  14:10:27  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
jag har fått et ett förslag att köpa en sony alpha 550 för 6300 med glugg för 6300.

Visserligen ett demoex som varit inlåst bakom glas.

Jag tror inte att så många har fingrat på den.
Och är fronlinsen kladdfri från klediga fingrar så borde det inte behöva vara ett sånt dåligt köp.

Garanti ingår ju.

Ska man slå till.

Det är ju ett frestande pris på en av de sista som säljs.

Sony kommer med mya modeller med videokamre i sig men det är onödigt då jag har en videokamre med bättre ljud än vad den kommer att ha,

Ska jag slå till.

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/09/29 :  21:15:55  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Min tös gjorde så för ganska precis ett år sedan. Den har varit på reparation i ca 7 månader fördelat på två omgångar.
Å andra sidan så köpte hon den för runt 8Tkr (EOS 40D med IS 17-85) och då den kom tebax från verkstaden i förra veckan så låg det en helt ny 50D i kartongen!

Men det är frustrerande när grejer går sönder. Nu tror jag inte att en demokamera är mera benägen att gå sönder än någon annan i kartong men iaf...

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2010/09/30 :  11:07:48  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Vad jag har hört kan man på Canon cameror se hur många gånger slutaren har öppnats. Jag vet inte om Sony har en sådam funktion.
Sltaren ska hålla ca 300.000 gånger.
Har den använts ca 150.000 gånger ska priset halvearstycker jag.

Folk kan ju tok hålla in knappen bara för det är roligt att höra snattret. fast cameran har ju varit inlåst i ett skåp på Sonys egen butik i Sickla.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2010/09/30 :  12:30:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
150.000 gånger är ganska mycket.
Jag skulle vara tveksam på en sån kamera, Den har fått arbeta RÄTT mycket,
Jag har hört siffor som är mycket mindre än dessa, på just Canon hus..

Varför skulle det vara farligt att köpa ett Demo-ex ?
Brukar knappt vara använda och till ett bättre pris

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2010/09/30 :  13:07:32  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Tack jag bara gjode en uppskattning på hur många som eventuellt har fingrat på den.
Men 6300 är ett bra pris med glugg.
För en bra kamerea. Så jag köper nog den i eftermiddag.

Som nybliven förälder vil man ju ha en lite bättre Kamerea en en liten digitlapcket.
Den gamla analoga Minolta systemkamrean kommer nog attanvändas mycket sparsamt.

Men Tack för tippsen.


Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2010/10/01 :  09:08:07  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Kameran är köpt och verkar vara kanonfin hade bara tryckts ca 1050 gånger.

Ska bara lära mig hur man gjör för att komma åt alla finesser.

Dock blirdet bara ett vitt moln när jaganvänder mig av den gamla 52 ledtalsblixten.

Får väll inhandla någon beggagad senare Minolta som funkar.

6300 med minneskot är helt OK

Edited by - poppen on 2010/10/01 09:08:35
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/10/01 :  09:14:48  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Den gamla blixten du har, snackar gissningsvis inte med mätningen i din nya kamera, du får styra den och kameran manuellt. Inga konstigheter, så fotar jag i studion hela tiden.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000