HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Jobbsökande.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

osborne
Member

451 Posts

Posted - 2010/08/27 :  18:11:05  Show Profile Send osborne a Private Message  Reply
Hej på er.

Jag har ju vart med här på forumet ett tag. Och har visat/berättat om mitt stora intresse för Hi-Fi och musik.
Nu är det så att jag blivit arbetslös och kom på den fina iden att kolla om mina forumkompisar kan tipsa om något, eller till och med kan erbjuda något jobb. Jag kan börja direkt och kan tänka mig att pendla, om det inte är för långt.
Jag kan skicka mitt CV om någon vill ha det. PM'a det till mig i så fall.

Ha en fortsatt skön fredakväll.
MVH. Jonas

Mitt musikrum.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44545

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/08/27 :  20:52:46  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Det vore nog bra om du skrev ungefär vad du kan och vad du söker och vart.

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

osborne
Member

451 Posts

Posted - 2010/08/28 :  08:51:48  Show Profile Send osborne a Private Message  Reply
Hej RuneStone.

Självklart ska man göra det. Hade lite bråttom när jag skrev in detta. Hej

Jag heter Jonas Ivarsson är född 1962 och bor med min familj strax utanför Grästorp.
Jag ska försöka berätta lite om mig själv och ställen jag jobbat på under mitt liv så här långt.

När jag slutade grundskolan (1978) så var jag inte så pigg på att fortsätta läsa. Men jag tog en enterminskurs svetsning, vilket
så här i efterhand inte var så fel. I den här kursen ingick det praktik, och den gjorde jag på Neck's verkstäder i Nossebro. Efter
praktiken så erbjude dem mig jobb. Och jag tog det direkt. Detta var alltså mitt första riktiga jobb kan man säga, andra hadde
bara vart sommarjobb eller säsongsjobb, typ Toppfrys. På Neck's var jag kvar tills jag började lumpen (1981-82) under tiden där
så började det gå knackigt för Neck's, jag blev först permiterad och sedan fick jag sluta. Allt detta under lumpen. Så när jag
muckade var det direkt till arbetsförmedlingen och anmäla sig.

Gick arbetslös ungefär ett halvår. Började jobba hos en liten firma här i Grästorp. Han åkte runt och satte upp industristängsel.
Härligt jobb på sommaren men vintern var det inget vidare, vatten och betong är inget kul att jobba med på vintern. Vi kom bra
överens och blev vänner, tyvärr så körde han firman lite för länge. Så det slutade med konkurs. Tillbaka till arbetsförmedlingen.

Nu var det 1984. Efter ett tags stämplande så fick jag jobb hos en grisbonde. Var inte så dumt. Fast han behövde inte hjälp året
runt, så jag stämplade och hjälpte honom när han behövde. Höll på så under hela 1984, tills jag blev tillfrågad om jag ville börja
jobba hos Westers Trä i Flakeberg. Jag hade ingen utbildning för detta jobb men dem tog mig in som en i gänget. Lärde upp mig
på olika maskiner. Lärde mig fräsa fönster och dörrkarmar, limma inner och ytterdörrar. Körde även lite truck, fast utan truckkort.
Det var ett kul gäng som var där. Men jag slutade där 1989.

Jag har ett stort musikintresse, så när chansen kom att få söka ett jobb på Ginza Musik AB i Fåglum tog jag den direkt. Ringde,
skickade papper, och till slut fick jag komma dit på intervju. Jag började jobba på Ginza november 1989. Jag började först att
jobba i packen. Där packades alla order som in via post, då hade inte Ginza en enda dator. Alla order kom via vanlig post.
Så på den punkten har det hänt otroligt mycke under tiden jag vart där. Nu kommer nästan 90% av ordrarna via nätet. Efter
några år så bytte jag avdelning, kom ut i plocken. Som nu hade hamnat i nya större, finare lokaler. Detta var 1995. Där höll jag
på till jag fick veta att det skulle bli en ledig plats på godsmottagningen. Jag sökte denna, och hade tur att få platsen. Så, där
har jag hållit på sedan 2002, tagit emot gods m.m. Men nu är jag utan arbete och kan därför starta en ny karriär.

Här är mina kontaktuppgifter.

Jonas Ivarsson
Flo Brännebacka 8
46792 Grästorp
Tel: 0514-51765
Mobil: 0707775027
Mail: jonas@brannebacka.se

MVH. Jonas Ivarsson

Mitt musikrum.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44545

Edited by - osborne on 2010/08/28 10:41:45
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/08/28 :  13:18:34  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Linjemontage i Grästorp AB håller på att expandera lite varstanns i landet. Kanske behöver du fler montörer.

Varför slutade du på Ginza? Neddragningar eller annan orsak?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

osborne
Member

451 Posts

Posted - 2010/08/29 :  12:05:45  Show Profile Send osborne a Private Message  Reply
Hej Vox.

Tack för tipset. Ska kolla med dem. Jag slutade av personliga skäl.

Mitt musikrum.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44545
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/08/29 :  14:55:03  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Har du jobbat på Ginza sedan 1989 och har nu blivit uppsagd?

Det måste gå väldigt illa för Ginza...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

osborne
Member

451 Posts

Posted - 2010/08/29 :  16:39:01  Show Profile Send osborne a Private Message  Reply
Hej opethic.

Det går absolut inte dåligt för Ginza.
Jag slutade av personliga skäl bara.

Mitt musikrum.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44545
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/09/01 :  23:05:03  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Okej då fattar jag, tyckte väl att det verkade lite märkligt annars.
Du har inga funderingar på att starta egen firma?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/09/02 :  08:14:07  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Oavsett skälet hade jag nog inte slutat innan jag haft ett annat jobb, men det är jag det.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/09/02 :  17:40:12  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Svetsning på byggen i Oslo.. Det börjar dra igång rejält där nu..
Bara att ringa på bemanningsföretagen där..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000