HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 TV problem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lortopalt
Member

183 Posts

Posted - 2010/08/17 :  20:45:29  Show Profile Send lortopalt a Private Message  Reply
Har råkat ut för ett fruktansvärt irriterande problem, är det någon som har en lösning på det så hjälp mig.
Jag har Internet och TV genom Telia, och när telefonen ringer så fryser bilden, får då vänta flera minuter innan skiten hoppar igång igen, ibland måste jag slå av och på modemet också. På Telia pratar de bara om att modemet ska sitta i första jacket! Det har alltid suttit där och sitter där nu og!Tror själv att det är fel på modemet. Någon?

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2010/08/17 :  20:50:58  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Kan vara filtret som är dåligt kanske.
Eller så är kablarna i huset undermåliga.
Be Telia göra en mätning och kolla kvalitén. Borde märkas direkt om det är något fel.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

lortopalt
Member

183 Posts

Posted - 2010/08/17 :  20:58:55  Show Profile Send lortopalt a Private Message  Reply
De kollade direkt och säger att det inte finns något fel. Allt har ju fungerat länge och jag har inte kopplat om eller flyttat några jack eller så på åtskilliga år
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2010/08/17 :  21:18:33  Show Profile Send CarlssonH a Private Message  Reply
Har du fått nytt modem eller ny box?
Vi hade liknande problem när Telia uppgraderade vår box, bilden frös stup i ett och enligt Telias support var det inget fel.
Den 3'e eller 4'e personen jag pratade med sa att vårt Zyxel-modem tillsammans med den nya boxen var ett välkänt problem och skickade då (kostnadsfritt) ett nytt modernare modem från Thompson.
Nu funkar allt klockrent hos oss.

A balanced diet is a cookie in each hand.

Edited by - CarlssonH on 2010/08/17 21:18:56
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1547 Posts

Posted - 2010/08/18 :  05:55:57  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
jag skulle också gissa på zyxel modemet... vi hade liknande problem hemma, modemet hade suttit i samma jack i två år och helt plöttsligt började bilden att frysa, ringde telia och de förklarade att jag var dumm i huvudet som inte hade modemet på första jacket.
drog då om alla kablar ifrån första jacket men problemet kvarstog.
då tog jag saken i egna händer och skruvade upp modemet och kikade lite, märkte att ett ytmonterat chipp där inne blev tokvarmt, klämde dit en kylfläns på det chippet och då började det fungera normalt igen, men inte helt 100.
köpte nytt zyxelmodem och sedan fungerade det som det skulle.

nu har jag en annan lösning och vi fick också något thompson modem, och det fungerar utmärkt!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/08/18 :  11:59:19  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Hmm, jag har också problem med mina Telia-grejor.
Strulet började när det blev något fel på den gamla boxen (som ju fungerat felfritt i många år), vi fick en ny fin box (motorola) som ej behöver kort - nu började problemen...
Modemet fick fnatt, varken internet eller TV fungerade bra.
Ringde Telia - fick nytt modem (Zyxel), fungerar ej.
Ringde igen - fick ny box, fungerar ej.
Ringde igen - Telia skickar en tekniker (som kommer när jag är på jobbet) och sedan fungerar det bättre.
Internet fungerar bra, TV halvbra (bild och ljud hackar lite, men det är 1000 ggr bättre än innan).
Nu har TV-boxen lag av helt, bilden hackar hela tiden och ljud saknas...
Dags att ringa och hota med att säga upp avtalet!?
Synd bara att jag nyligen har förlängt med 24 mån för att slippa betala för nya boxen...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/09/01 :  23:06:53  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag lyckades tjata till mig ett Thomson-modem, och nu fungerar allt perfekt - Hurra!

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/09/02 :  17:45:32  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Prova byta filtret som är med. Det som sitter på kabeln från telejacket..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000