HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 En fråga om placering
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pomo
Starting Member

39 Posts

Posted - 2010/08/26 :  11:10:58  Show Profile Send pomo a Private Message  Reply
Hej alla

Har funderingar på att bygga om min sub med Peerless XLS 10tum / slav 10tum. Elementen spelar Hö/Vä eller mot Vägg/rummet. Har provat lite olika ställen men är inte riktigt nöjd med ljudet än. Det blir oönskade resonanser(slår lock om öronen) Mistänker att det blir svårt med den elementkonfigrationen att kunna spela rakt här hemma.

Nya subben kommer att bli ngt. större ca 28L mot den gamla som är ca 20L.
Tänkte lägga det aktiva elementet nedåt och slaven mot rummet(pga. konvikten).
Kunde också tänka att ha båda elementen mot rummet(i samma baffel)Vad tycker Ni
Några förslag om höjden från golv och placering förövrigt
Ska ev. spela i mitt musikrum omkring 12-12m2 eller i vardagsrummet ca.30m2/Timppa

2språkig
Gillar ISObarik o Molli
XLS10 wow,HFLS-1 too

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2010/08/26 :  19:53:37  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Mina sitter på fronten, alltså rakt fram, av en 36 liters rektangulär stående låda. Den understa är ca 5 cm från golvet. Står i ett hörne bakom min stereobänk och spelar förträffligt. Använder den bara till hembioljud så jag ändrar aldrig inställningarna.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

pomo
Starting Member

39 Posts

Posted - 2010/08/26 :  20:38:46  Show Profile Send pomo a Private Message  Reply
Tackar Fixarstig. Ska beakta Dina synpunkter.
Några andra somm har byggt med Peerless
Erfarenheter,tips,förslag,lyssningsintryck mm./Timppa

2språkig
Gillar ISObarik o Molli
XLS10 wow,HFLS-1 too
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000