Author |
Topic |
Saro
Member
1721 Posts |
Posted - 2011/09/02 : 17:19:33
|
jag hoppas på dipoler då :P
|
|
|
Kilgore
Member
1579 Posts |
Posted - 2011/09/03 : 11:57:08
|
Nej HT är de samma. Det är i den analoga kedjan det skett förändringar...
Ska ta lite bilder o skriva lite om det snart |
"I love the smell of fresh napalm in the morning" /Lieutenant Colonel Bill Kilgore |
|
|
Porta
Member
354 Posts |
|
Kilgore
Member
1579 Posts |
Posted - 2011/09/03 : 17:23:07
|
Man vet aldrig, vad det dykt upp för komponeneter i vinylkedjan... |
"I love the smell of fresh napalm in the morning" /Lieutenant Colonel Bill Kilgore |
|
|
Saro
Member
1721 Posts |
Posted - 2011/09/04 : 16:26:29
|
okej jag förstår.
Jag körde själv med JM Lab förut med bra resultat. Har aldrig lyssnat på nyare skapelser. |
|
|
Kilgore
Member
1579 Posts |
Posted - 2012/01/24 : 12:33:01
|
Har varit lite stiltje i Hifivärlden där hemma.
VI har byggt balkong, och när hålet för balkongdörrarna skulle sågas upp i vardagsrummetså fick det mesta lämna rummet pga allt damm. Vi passade då även på att fräsa spår i väggarna för att dra strömkablarna i väggarna, då vi haft utapåliigande ojordat i hela lgh.Vi kommer även passa på att dra hifiström :) Mer om det senare, än så länge är det bara utfräst, kabeldragningen blir under vintern.
I höstas gav både rörstärkaren och hemmabiostärkaren upp inom 2 veckors tid. Hemmabiostärkaren blev lagad inom en månad, HDMI-kortet hade gett upp, gick att ta på hemförsäkringen :)
Rörstärkaren gav ifrån sig lite "crackle and pop"-ljud både under drift och när man stängde av den
Så efter många mail fram o tillbaka med konstruktören Chris Johnson på PartsConnexion o lite felsökning så beställdes delar och nya rör. Jag lämnade in den för service och reparation hos en reparatör i Trelleborg.
Och nu efter ytterligare felsökning och fler nya motstånd och ingångsväljare så har den kommit hem igen
Äntligen låter det riktigt bra där hemma igen...
Ska ta lite bilder o skriva lite om vad som är gjort på rörförstärkaren.
Det blev även ny puppa o RIAA i höstas, det går att läsa mer om det i denna tråden på ett grannforum http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=9310&hl=napalm
|
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2012/01/28 : 21:24:21
|
Va gött att det spelar på bra där hemma igen! Då börjar det bli dax för ett besök. Säg ett tillfälle som passar dig om 3-4v, PM eller mail går bra.
|
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
Kilgore
Member
1579 Posts |
Posted - 2012/01/30 : 09:05:59
|
Jepp vi får ta en lyssningskväll framöver :) |
|
|
Topic |
|