HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Kilgores system - Äntligen...Power 2 är hemma igen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/09/02 :  17:19:33  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
jag hoppas på dipoler då :P

Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2011/09/03 :  11:57:08  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Nej HT är de samma.
Det är i den analoga kedjan det skett förändringar...

Ska ta lite bilder o skriva lite om det snart

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Porta
Member

354 Posts

Posted - 2011/09/03 :  12:21:18  Show Profile Send Porta a Private Message  Reply
Du har väl inte bytt RIAA utan att ha lyssnat på Whest först

Go Whest young man.
http://www.whestaudio.co.uk/index.php
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2011/09/03 :  17:23:07  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Man vet aldrig, vad det dykt upp för komponeneter i vinylkedjan...

Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2011/09/04 :  16:26:29  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
okej jag förstår.

Jag körde själv med JM Lab förut med bra resultat. Har aldrig lyssnat på nyare skapelser.
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/01/24 :  12:33:01  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Har varit lite stiltje i Hifivärlden där hemma.

VI har byggt balkong, och när hålet för balkongdörrarna skulle sågas upp i vardagsrummetså fick det mesta lämna rummet pga allt damm. Vi passade då även på att fräsa spår i väggarna för att dra strömkablarna i väggarna, då vi haft utapåliigande ojordat i hela lgh.Vi kommer även passa på att dra hifiström :) Mer om det senare, än så länge är det bara utfräst, kabeldragningen blir under vintern.

I höstas gav både rörstärkaren och hemmabiostärkaren upp inom 2 veckors tid.
Hemmabiostärkaren blev lagad inom en månad, HDMI-kortet hade gett upp, gick att ta på hemförsäkringen :)

Rörstärkaren gav ifrån sig lite "crackle and pop"-ljud både under drift och när man stängde av den

Så efter många mail fram o tillbaka med konstruktören Chris Johnson på PartsConnexion o lite felsökning så beställdes delar och nya rör.
Jag lämnade in den för service och reparation hos en reparatör i Trelleborg.

Och nu efter ytterligare felsökning och fler nya motstånd och ingångsväljare så har den kommit hem igen

Äntligen låter det riktigt bra där hemma igen...

Ska ta lite bilder o skriva lite om vad som är gjort på rörförstärkaren.

Det blev även ny puppa o RIAA i höstas, det går att läsa mer om det i denna tråden på ett grannforum http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=9310&hl=napalm

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/01/28 :  21:24:21  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Va gött att det spelar på bra där hemma igen! Då börjar det bli dax för ett besök. Säg ett tillfälle som passar dig om 3-4v, PM eller mail går bra.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/01/30 :  09:05:59  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Jepp vi får ta en lyssningskväll framöver :)

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000