Får du tag på ett par passande drosslar så prova att ersätta anodmotstånden med dem. 15H borde räcka utmärkt till 6C19, speciellt om du drar upp strömmen lite.
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Kan nog passa utmärkt! Med rör som har så här lågt inre motstånd brukar man kunna få till vettiga resultat även med vanliga nätdelsdrosslar som anodlast. Värre är det med rör som kräver 100H eller mer som last, då vill det till att drosslarna är avsedda för ändamålet.
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
40-60mA och 150-200V borde funka hyvens om jag minns 6C19#180;s anodkurvor någorlunda rätt. Jag har inga garantier alls för att drosslar verkligen kommer att bli bättre än motstånd men mina öron har smak för koppar och järn! Mindre dist och lite mer förstärkning ska det i alla fall bli.