HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vit älg
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/07/04 :  20:19:31  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Nyss hemkommen från en liten helgtripp till södra Värmland. Strax innan framkomst till destination korsas vägen av en VIT älg.

Den gick över vägen och en äker, men stannade i skogsbrynet och tittade mot oss en stund innan den traskade vidare.

Kan inte finnas så många vita älgar i Sverige, eller?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2010/07/04 :  20:48:13  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Det finns nog några stycken albino älgar i detta landet, men de är som du säger, ganska ovanliga.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2010/07/04 :  20:53:38  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Jag skulle tro att du hade en väldans tur, jag har aldrig hört någon jag känner eller sett en sådan albino-älg i det fria själv.
Men jag skulle gärna vilja.
Varg har jag sett men albinoälgen nä nu ligger du snäppet bättre till på listan än de flästa tror jag
OBS se alltid till att ha med en kamera vart än du än i värden vänder

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/07/04 :  22:04:41  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Bild finnes. Yngsta dottern föreviga det hela. Ska försöka få en bild från henne.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2010/07/04 :  22:07:09  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Har sett en albino-kronhjort.........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/07/05 :  00:39:18  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
På TV säger de att man ska hålla utkik så älgen år blå! Ser fram emot bilden, hon tog den i färg väl?
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2010/07/05 :  01:52:11  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Det närmaste jag kommit Älg var när jag körde hem skutan från Arboga sist.
På håll såg det ut som stenar.
Några extra ögon kast i sjökortet blev det då det inte skulle vara sten just där.
Gled senare upp bredvid dom bara för att kolla när dom simma men jag tror inte dom var så impade av oss å med 120Hp Tändkula

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2010/07/05 :  14:48:11  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Jag har avnjutit tårgas på Vita Älgen

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2010/07/05 :  14:57:36  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply




Oavsett vit älg eller inte....
Sorry för OT men kunde liksom inte låta bli!

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2010/07/05 14:58:44
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2010/07/05 :  20:16:45  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag vet att det har pratat om vita älgar på Mitt i naturen men att få se en måste vara en höjdare och ett minne för livet, själv har jag sett ett lodjur i det fria.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000