HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 Driftsproblemen just nu
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/09/08 :  09:12:48  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Vid anrop av Active Topics:

quote:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Timeout expired

/forum/inc_ipgate.asp, line 61



Vid anrop sista posten VV

quote:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Timeout expired

/forum/inc_header.asp, line 114





Förövrigt, om ni inte kommit på det själva, så är säkraste sättet att anropa slutet på en tråd att klicka på "Reply to topic", fungerar även på VV.

Edited by - huzze on 2010/09/08 09:15:44
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2010/09/08 :  15:04:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Idag var det en switch som pajade i serverhallen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2010/09/08 :  15:36:20  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
http://www.thewebsiteisdown.com/
=)
Börja med Epidode 1

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.

Edited by - Joda on 2010/09/08 15:37:33
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2010/09/08 :  15:47:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
hahaha, helt underbar!!! Precis så känns det!!!!

"
-PAC: Hey Dude, HiFiForum är nere igen
-ASPECT: Va? Nej det funkar fint här.
-PAC: Men du, jag sitter på en dator SOM INTE STÅR I DIN SEVERHALL och det funkar inte.
-ASPECT: Jodå, har du bootat om din dator?
-....
.
.
.
-ASPECT: DU jag har hittat ett problem med en övervakad switch som inte går till 1G från 10M automatisk när den bootas om. Appropå det, varför har du inte uppdaterat din mjukvara? Vi uppdaterar hela tiden och där där gamla stödjer vi inte längre. Våra switchar..... DET ÄR DITT FEL!"

Man har inte en chans när de drar igång!

Men, men man får ta det med jämnmod och hålla fast i förståndet så det inte flyger ut genom fönstret.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Dr Moureau
nu mera Dr...

316 Posts

Posted - 2010/09/08 :  16:51:46  Show Profile Send Dr Moureau a Private Message  Reply
Du har en ängels tålamod Pac.
Jag hade för längesedan kastat ut datorn, utan att öppna fönstret först!

"A friend will help you move. A really good friend will help you move a body."
-Anonymous
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2010/09/08 :  20:35:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hehehe, ängel, nej jag tror inte det. Ett och annat mindre väl valt ord kommer allt flygande ibland.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2010/09/27 :  14:20:17  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Nere från 13 idag till någon gång innan nu.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2010/09/27 :  16:08:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2010/09/27 :  19:52:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag vet fortfarande inte vad som låg bakom att vi låg nere vid 13-tiden men det har hänt något med vår serverpark!

Jag har kört ett par gånger på "Värdelöst vetande", och det verkar onekligen som om serverhårdvaran fått en del omsorg; "Denna sida genererades på 2.7 sekunder."




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/09/27 :  20:45:45  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det tragiska är att jag fortfarande får SQL Error när jag försöker söka...
Att du har tålamod med din leverantör fortfarande? Du måtte vara en tålmodig man Pac
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/07/04 :  08:26:48  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Nu har VV börjat generera databaserror igen.
De senaste dagarna får jag
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e31'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Timeout expired

/forum/topic.asp, line 410

som svar nästan varannan gång.

Kanske kommer jag få rätt, att vv kajkar ur när den når 1000 sidor.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2011/07/06 :  08:48:21  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Och visst är det märkligt ändå.

SÅ fort jag skrivit ovanstående har databasen skött sig bra och inte genererat ett enda databaserror sen dess.

Det verkar i alla fall varit någon övergående.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2011/07/06 :  09:01:19  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Har oxå råkat ut för detta med jämna mellanrum.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/07/06 :  11:47:04  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
När en Martn-banner dyker upp, så laddas inte sidan. Bara bannern och bakgrundsfärgen kommer upp.

Edited by - huzze on 2011/07/06 11:47:55
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/07/06 :  16:00:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det var inte bra. Jag tittar på det

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/07/10 :  10:58:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Huzze, funkar det nu?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/07/10 :  12:19:51  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Japp
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/07/10 :  12:26:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2011/07/24 :  19:51:51  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
För mig strular VV tråden varje dag numera. Är det en effekt av att det är sommarlov på driftleverantören eller är det dags att dela den?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/07/24 :  21:19:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Den är ganska lång så det är nog dags att starta en ny.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2011/07/24 :  22:13:00  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Känns fel att gå på det som triggar felet i stället för att åtgärda det.

Kan detta vara något?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q300420

Hur ser infrastrukturen ut för hififorum idag?

*edit* Var sparas logfilen? Man bör ha den på en separat disk så man slipper att den skriver på två ställen hela tiden.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.

Edited by - Joda on 2011/07/24 22:21:06
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2011/07/24 :  22:45:39  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Den är ganska lång så det är nog dags att starta en ny.

Förvisso, men det är inte bara den som är seg utan även andra avsevärt mycket kortare.
Jag upplever att något hände för några veckor sedan då det blev (ännu) mer sirap i systemet.

T ex plåtat-tråden tar en god stund på sig att få svar ifrån, även om den inte är tillnärmelsevis så seg som VV. Märk väl att den förra då inte är mer än 66 sidor...
quote:
Hur ser infrastrukturen ut för hififorum idag?

Inte riktigt min avdelning i sammanhanget, men jag gissar att vi inte har alltför mycket kontroll över den saken i dagsläget.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/07/25 :  09:16:02  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
I den nya systemet är det vi som sätter strukturen, i det vi lever i nu är det en inköpt tjänst. Vi har haft alla möjliga problem under de senaste veckorna så just nu handlar det mer om att göra det som är enklast.

Värdelöst vetande är en lång tråd. Förr eller senare måste den avslutas för att börja på en ny. För mig känns det onödigt att ta jobbet med serverleverantören när vi ändå måste starta en ny så småningom. Så varför inte göra det nu?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/08/05 :  10:33:35  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Är det bara jag som tycker att det går lite trögt på forumet nu?
Kommer t ex inte in på plåtat-tråden...

edit: Jo, nu gick det. Tog 5.09 sekunder.

Waf, Waf!


Edited by - Marina Jansson on 2011/08/05 10:35:46
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2011/08/07 :  21:52:41  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
quote:
Inte riktigt min avdelning i sammanhanget, men jag gissar att vi inte har alltför mycket kontroll över den saken i dagsläget.

Timeouter som man får i Snitz, speciellt i långa trådar ska vad jag vet bero på ett fundamentalt fel i hur själva forum-mjukvaran arbetar, genom att generera alldeles för många och onödiga SQL-anrop. Dessa växer exponentiellt med längden på tråden. Det Snitz-forum som jag själv är moderator på tog policy-beslutet att låsa alla trådar när de någ 15 sidor, och sedan öppna en separat förtsättningstråd. Just bara för att begränsa antalet SQL-anrop... och det fungerade. Snitz-programvaran går att skriva om så att front-end ser likadan ut, men utan de extra SQL-anropen, men det kräven en duktig programmerare som är bra på att analysera redan knackad kod (och vi har tillgång till en sådan).
Men våran hårdvara är sämre än den som hififorum använder. När Admin bestämmer sig för att byta system så har jag inga förslag:
Den sidan jag använder mest är Active Topics, och jag har fortfarande inte sett en enda annan forum-mjukvara som har en lika bra sida för "nya inlägg". Inte phpBB2 eller -3, inte Invision, inte vBulletin...

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000