HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Trevlig klocka
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/07/01 :  10:47:19  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag tycker den här klockan är otroligt vettig och ger massor med valuta för pengarna.

Det är en specialdesignad dykare som är grymt tålig, ser bra ut, jag fck fyra (4!!) armband med på köpet, riktigt bra kundservice och kolla in boxen. Den är bara så läcker. 325 dollar, riktigt lågt pris.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/07/01 :  16:07:22  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Använder mest metallarmbandet eftersom man aldrig behöver ta av sig klockan då och så finns det en smart justering av längden som gör att den går att justera på ett par sekunder. Praktiskt.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

lortopalt
Member

183 Posts

Posted - 2010/07/05 :  22:02:28  Show Profile Send lortopalt a Private Message  Reply
Den klocka jag använder nu är en av de bättre jag har haft. Den köpte jag på Clas Ohlsson för 95 spänn. Den klart sämsta var en Certina DS för flera tusen, en riktig skitklocka, kostade på den alldeles för mycket i reparationer innan jag gav upp. Men visst , sugen blir man igen på någon finare igen, men jag ska försöka att hålla mig
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2010/07/13 :  11:14:33  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Sitter nöjd med min Omega Seamaster Professional från 1993.

Har en likadan men en GMT. Skulle köpt Bondutgåvan men fick prutat ner GMT:n till samma pris som Bonduret.Så jag är glad och nöjd ändå. MvhKristofer
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2010/07/14 :  12:44:05  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Klocka????Har jag inte använt på 10 år och då var det en Camel ... Nånting :-P. Men visst finns det mycket fräcka klockor.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2011/01/15 :  15:27:51  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
Gjorde ett impulsköp av klocka idag.
Gick förbi en butik som hade halva priset just idag, så jag kunde inte motstå
Fullkomligt onödigt men man kan bara inte låta bli ibland när det gäller vissa saker..


-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/01/15 :  16:04:55  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Eftersom dygnet har 24 timmar har jag ett armbandsur med 24-timmars urtavla.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/15 :  17:04:12  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Coolt, den lilla visaren gör alltså ett varv på ett dygn?

Min Breitling fick batteritorsk häromdagen så nu måste jag investera i det, klart hög prio!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2011/01/15 :  17:08:42  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag har en med minutvisare, vanlig timvisare och en visare som går 24-timmars varv.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2011/01/15 :  20:16:33  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag har sett att min klocka har stigit till 445 dollar . Köpte tydligen i rätt tid.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2011/01/16 :  14:15:56  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Jag har en klocka, bara klocka, inget fuffens, men den väger över ett kvarts kilo med metallarmbandet.
Lånar bilderna jag la in i "saker jag klarar mig utan" tråden:

En UTS Munchen Adventure Automatic



Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Edited by - Claes_Ireland on 2011/01/16 14:16:32
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/01/16 :  14:24:55  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Coolt, den lilla visaren gör alltså ett varv på ett dygn?

Japp, timvisaren går ett varv på ett dygn. Minut- och sekundvisarna går som "vanligt".

Klockan är framtagen för ryska militärer som tjänstgjorde uppe i de norra delarna där de inte kunde kunde gå efter ljus/mörker för att avgöra vilken del av dygnet det var.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2011/01/16 :  14:33:37  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Japp, timvisaren går ett varv på ett dygn. Minut- och sekundvisarna går som "vanligt".

Min har förstås sekundvisare även om jag inte skrev det förut.

En fördel med att ha en vanlig timvisare och en 24-timmars är att den vanliga kan flyttas oberoende 24h-timmars i entimmashack.
Åker man till en annan tidszon räcker det mao att dra ut kronan i andra hacket, vilket bara flyttar timvisaren, och flytta den dit det är lämpligt. 24h står då kvar på "hemmatid".

Någon story om ryska militärer kan jag dock inte bidra med. Schweiziska highflyers kanske, vad vet jag.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000