HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 VM i fotboll!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/06/11 :  10:56:36  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Idag börjar VM i fotboll! Hög tid för ett
hi-fi tips. Jag tror att Spanien möter Ghana
i finalen och att Spanien vinner!
Fast jag hoppas som svensk att Lagerbäck vinner med Nigeria.
Det vore onekligen festligt!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39

Nygga
Member

303 Posts

Posted - 2010/06/11 :  18:28:42  Show Profile Send Nygga a Private Message  Reply
Vill bara kommentera med att det är det största evenemanget som finns att beskåda. Får väl hoppas att det blir några andra än Tyskland, Brasilien, Argentina, Italien eller Frankrike som vinner bucklan denna gången.

Mvh Nygga

Systemet: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39740

Edited by - Nygga on 2010/06/11 18:45:15
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2010/06/11 :  21:38:37  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Ja, kul att det är igång. Mindre kul med detta eländiga vuvuzela-tutande som dränker alla andra ljud och får öronen att tröttna rejält

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/06/11 :  22:10:36  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Sverige är inte med!
Skönt!
Då slipper man att vara nervös.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Lindgren
Donator: Bildserver

330 Posts

Posted - 2010/06/11 :  22:26:36  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message  Reply
quote:
Vill bara kommentera med att det är det största evenemanget som finns att beskåda.

Näh, hockey ska de va!

DiY and OpenSource is my melody
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/06/11 :  22:32:51  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Då vet jag att det inte finns något vettigt att se på dumburken.
Vill jag se jordfräsar åker jag till SÅMA, Carlsönerna eller Södermalms Trädgårdsmaskiner istället.
quote:
Näh, hockey ska de va!

Agreed!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2010/06/11 :  22:35:54  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Tillslaget på bollen låter mycket naturligt i ESL-63

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2010/06/11 :  22:39:14  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Skräll!
Uruguay-Frankrike 0-0!
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2010/06/12 :  00:47:35  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Skräll? Att de sämsta lagen i VM-kvalet spelar oavgjort?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2010/06/12 :  01:01:26  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
quote:
Näh, hockey ska de va!


Nä, alldeles för många matcher i både NHL och Elitserien. Dessutom VM alldeles för ofta (med för dåliga spelare), borde vara var fjärde år istället med OS inimellan så det blir en högkvalitativ turnering vartannat år. Vad ska man sen med alla värdelösa(?) turneringar som Karjala Cup, Sweden Hockey Games och dyligt till?




You'll Never Walk Alone...

Edited by - jonasz on 2010/06/12 01:11:25
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2010/06/12 :  09:06:03  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
*suck* Det blir till att isolera sig totalt i 1.5månad nu då, så man slipper höra, läsa eller titta på det som kallas fotboll.


In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2010/06/12 :  12:42:38  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Fotboll = tråkboll!

Ishockey ska det vara. Jag håller med om att det är alldeles för många turneringar med halvdana lag, men det är ju inte spelets fel.

Att det är många ishockeymatcher innan mästarna koras gör mig inget. Det gör bara att höjdpunkterna på säsongerna blir än mer intressanta.

Men jag kommer nog att bliga på en och annan match under innevarande VM. Bra fotboll är faktiskt underhållande - men det är så sällan det förekommer. Alldeles för många matcher som går ut på att ett eller båda lagen värnar om den poäng de får med det 0-0 resultat som de har med sig när matchen börjar.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2010/06/12 12:44:06
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/06/12 :  14:05:22  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Hallå hallå!
Vad är det här för tråkigt gnäll?
Att fotboll är idrott nummer ett är en självklarhet
som inte behöver diskuteras.
Hi-fi / fotboll är en harmonisk
kombination som är helt rätt.

Nu är det sommar men skall man nödvändigtvis
dra in nån vinteridrott i resonemanget så är det
givetvis bandy som gäller!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2010/06/14 :  10:02:46  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
Jag är inte så inresserad av fotboll men det är rätt avkopplande att se på och man slipper all den andra skiten som finns på tvn, har försökt att kolla på vm men.., senast igår Tyskland/Australien i HD, surround, fötterna på bordet, dvs de bästa av förutsättningar.
MEN det där satans tutandet, efter 32 minuter in i första halvlek så känns det som att hela skallen sprängs/smälter/ramlar av/imploderar på en gång, tyvärr no more fotbolls vm för mig, orkar inte lyssna på det förbannade tutandet, undrar hur spelarna står ut.
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/06/14 :  10:30:27  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Instämmer. Tutandet är ju nästan outhärdligt.
Det håller banne mej på att sabba hela VM.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2010/06/14 :  14:55:03  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Jaf sattsadeen morbacka dollar på att Tyskarna tar hem bucklan. Går det in får jag12 gånger pengarna tillbaka.
120 kr.

100 kr i vinst.

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/06/20 :  22:39:05  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

En "Brasse-match" måste man se varje VM. Problemet är att
Brassarna inte börjar VM förns gruppspelet är avlutat.

Men Brasilien - Elfenbenskusten var säkert bättre än den föra.

Hoppas kunna se matchen mot Portegal på fredag.


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000