HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Sb3 har slöat till
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bluetrain
Member

102 Posts

Posted - 2010/05/30 :  12:35:48  Show Profile Send bluetrain a Private Message  Reply
Uppgradera för ett tag sedan till windows 7 och då även squeezecenter 7.5.0. Vad jag har märkt, ibland, är att när man browsar i kataloger är att det laggar, det fryser några sekunder och sedan kan man browsa. Har inte upplevt detta tidigare, hårdvaran är densamma. Tips?

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/05/30 :  15:17:16  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
hur mycket minne har du i den?? W7 suger en del minne, jag hade själv slö navigering och frysningar när jag hade för lite minne i min WHS. Nu (med 3GB ist för 1GB) funkar det NÄSTAN lika bra som min 12 eller så gamla Debian dual PIII 1GHZ med 1GB PC133 minne.

(M$ är inte så hett som server)
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2010/05/30 :  19:10:29  Show Profile Send softishman a Private Message  Reply
Om man bara kör med 32 bitars Win så kan du bara utnyttja 3GB i ram... Byt till 64 bitars och använd mera!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/05/30 :  19:45:01  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Hur mycket det går att använda beror på hur mycket av adressutrymmet (4 GB) övriga komponenter i datorn äter upp. Det finns ingen magisk gräns vid 3 GB. Det kan lika gärna vara 3,5 eller 2,5 beroende på vad som finns i datorn. Att byta till x64 är dessutom tämligen meningslöst om man inte har så mycket minne att det behövs.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

bluetrain
Member

102 Posts

Posted - 2010/05/30 :  21:15:46  Show Profile Send bluetrain a Private Message  Reply
Kör x86 med 4Gb, lika mycket nu som innan. Finns det något man kan trixa till med mjukvaran är det ju att föredra
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/05/30 :  22:21:59  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Ja, det var ju inte så kul, det låter som att maskinens prestanda skall räcka till och bli över...

testa att av- och om-installera SBS?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000