HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Squeezebox Classic och firmwareversion
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2010/05/28 :  21:25:11  Show Profile Send Micke65 a Private Message  Reply
Hej,
Jag sitter nöjd med Squeezeserver version 6.5.4 och vill köpa ytterligare en Squeezebox.
Kommer jag få problem med firmwareversionen på den nya Squeezeboxen?
Dvs måste man synka firmware med Squeezeserver/Squeezecenter?
/Micke

Ryssen
100.000-klubben

8490 Posts

Posted - 2010/05/28 :  22:16:58  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Uppdateras inte den automatiskt vid uppstart av Squeezeboxen?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/05/28 :  22:22:43  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Just classicen "uppgraderar" FW mot ansluten server? om det är så så kommer din nya att "backa" tillbaks till den FW som ligger med i servern. Det GÅR att pilla dit en anna firmware istället för den som följer med servern (ligger som ett paket nånstans i mappstrukturen och går att komma åt via valfritt filverktyg)

6.5.4? vad är det som får dig ligga kvar? det finns ett par stabila och väl fungerande 7:or att välja på. Är det databashanteringen du är rädd för?
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8490 Posts

Posted - 2010/05/28 :  22:34:38  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
7.5 använder jag.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2010/05/28 :  22:37:40  Show Profile Send Micke65 a Private Message  Reply
Ryssen: Jag har automatisk uppgradering avstängd.
theseal: 6.5.4 är jättestabil Anledningen till att inte byta är att serverprogramvaran (FreeNAS) och Slimserver är stabil och har all funktionalitet jag behöver. Jag har svaga minnen av att uppgradering av FW gjordes per automatik vid uppstart, frågan är om nedgradering fungerar?

Frågan kvarstår, kan nyare FW fungera med äldre serverprogramvara lr måste man synka programversionerna?

/m

Edited by - Micke65 on 2010/05/28 22:39:25
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/05/28 :  23:25:20  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
prova? vart bor du Micke?
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/05/28 :  23:31:09  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
imho så bör nergradering funka lika bra. jag har själv gjort nergradering när man tröttnat på bleeding egde. DOCK finns risk för slamkrypare om dom ändrat i HW så att man inte kan köra äldre FW...
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2010/05/29 :  14:12:43  Show Profile Send Micke65 a Private Message  Reply
Jag bor i Västerås.
/Micke
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/05/29 :  15:24:19  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Jag bor i Västerås.
/Micke

Trevligt att det finns fler västeråsare här.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/05/29 :  15:43:03  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
ahh, synd att du inte bodde nära GBG, då hade du kunnat få låna och testa min classic.
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2010/05/29 :  19:07:18  Show Profile Send johmi a Private Message  Reply
Nedgradering fungerade för mig. Testade att lägga in sc 7.4 men tyckte inte att det fungerade bra så jag avinstallerade 7.4 och installerade 7.3 istället. När jag starade om min SB3 så nedgraderade den automatiskt sin FW.

/Mikael

Densen/Music Hall/Primare NP5 + Hegel HD11/Rega RP3 SE/Dynaudio
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2010/05/29 :  19:35:56  Show Profile Send Micke65 a Private Message  Reply
Känns som det finns möjligheter att det ska fungera.
Nu gäller det att få tag på en SB3.
/Micke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000