HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Maraton + förslag på ny utmaning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/05/17 :  10:49:17  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Igår var det dags. Massvis med timmars hårt slit betydde helt plötsligt ingenting, det enda viktiga var de kommande 42195 metrarna. 9.20 var det dags...
3 timmar 26 minuter och 28 sekunder senare reste jag mig från roddmaskinen och föll genast i golvet, det fanns ingenting förutom bly kvar i benen. Från 25km var det outforskade trakter, jag hade ingen aning om hur det skulle vara. I slutändan gick det överaskande bra, jag hade antagligen kunnat köra 4-7 minuter snabbare om jag "pacat" annorlunda, nu blev det en massiv spurt istället, sista 2km under 8.10.
Idag känns det i kroppen, alla (och jag menar alla) kroppsdelar värker och lederna verka inte sitta ihop ordentligt.

Nu har jag klarat av årets utmaning, 1000000 meter roddmaskin. Det känns tomt, vad ska jag göra nu? Förslag mottages tacksamt. Hittils har jag tackat nej till 1000000 pints, mest för att jag antagligen är halvvägs där redan.......

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/05/17 :  15:51:32  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Hur många kcal blev det?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/05/17 :  16:10:44  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
~2300
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2010/05/17 :  16:42:46  Show Profile Send jonny99 a Private Message  Reply
http://www.woodvale-challenge.com/Atlantic Rowing Race 2011

Edited by - jonny99 on 2010/05/17 16:45:03
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/05/17 :  17:11:26  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Tja, varför inte. Med lite tur hittar man blondiner där ute, http://rozsavage.com/

Det ska vara något på torra land, jag vill helst kunna sova på ett underlag som inte rör sig.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/05/17 :  18:37:14  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Cykla Highway 50!!!
http://www.byways.org/explore/byways/2033/
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/05/17 :  19:28:23  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
En utmaning? Se alla avsnitt av Glamour i en följd.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2010/05/17 :  20:59:26  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Ett massivt förslag Svenska klassikern Vätternrundan, Vasaloppet och Vansbrosimningen som skall genomföras på ett år.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/05/17 :  21:07:19  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Bergsklättring utan skyddsattiraljer. Ger nog tusan en kick.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2010/05/17 :  21:21:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Ett massivt förslag Svenska klassikern Vätternrundan, Vasaloppet och Vansbrosimningen som skall genomföras på ett år.

Sen kan man slänga in ett löplopp eller två med.

Men allvarligt, ska du ge dig in på Vasan så se till att ha tränat rejält på skidor innan!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/05/17 :  21:38:16  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Svensk klassiker i all ära men nu är det ju så att jag bor i England och helst inte vill ta mig alltför långt bort från London.

Ett förslag jag fått är http://www.welsh3000s.co.uk/ 15 (eller 14 eller 16.....) toppar över 3000 fot i Snowdonia på mindre än 24 timmar låter intressant. Ett annat förslag är http://www.thethreepeakschallenge.co.uk/ men det innebär biltransport vilket låter trist.
Förra året genomförde jag http://www.go4awalk.com/walk-ideas-and-collections/the-yorkshire-three-peaks.php vilket är anledningen till att jag verkar ha snöat in på promenader.

Amsterdam Maraton har förekommit i diskussionen men det verkar jobbigt att springa i flera timmar....

Lejog, http://en.wikipedia.org/wiki/Land%27s_End_to_John_o%27_Groats, låter som något att se fram emot efter att jag klarat av att cykla från norr till söder genom Sverige, något ett ont knä hindrade mig från att göra för tre år sedan.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/05/17 :  21:41:15  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Har det gått tre år redan?
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/05/17 :  21:48:00  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Japp. Nästa chans kommer nästa år. Då kan jag få ledigt i fem veckor från jobbet om jag spelar mina kort väl.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2010/05/17 :  21:55:07  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Hojta om det blir av!!

HF forum får ju sätta ut vätskekontroller lite varstan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/05/17 :  22:29:14  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Jag skulle behöva en forumist att simma Vansbro med.
Och simma över engelska kanalen har ju varit en utmaning sen urminnes tider.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/05/17 :  22:32:42  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
En cool grej är att åka några valda etapper av cykellopp. Skippa den tråkiga transporten fram till något berg och sedan tar man backen på förmiddagen, äer lunch på toppen och sedan vilar man sig ner efter (lugnt eftersom vinet kan ge långsamma reaktioner)

Det är i alla fall ett projekt jag och några arbetskamrater tänker göra.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2010/05/18 :  00:00:38  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
brewitz: Säg till om cyklingen blir av. Inte helt omöjligt att jag skulle kunna hänga med några dagar.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2010/05/18 :  07:31:59  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Har inga ideer men ville bara säga att jag är imponerad av din prestation.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/05/18 :  07:50:49  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Att cykla ett par etapper av Tour de France är lite av en dröm. En bra bok om detta är French Revolutions av Tim Moore. Att ta sig uppför Mont Ventoux skulle också vara kul men jag väger 90kg.......... läge att skala av 10-15kg.

Roq, släpper frun iväg dig för ett så mesigt äventyr. Måste du inte lova att cykla baklänges i 50 mil?

Hmm, Welsh 3000, lockande som bara den

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/05/18 :  09:26:18  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ventoux var det jag tänkte på och jag väger också 90 pannor men vi har väl inte bråttom upp eller? Fast träna - lite mer än vanligt - måste man nog göra inför en sådan utmaning.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/05/18 :  09:48:14  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Problemet med Ventoux är att man ju ska upp och ner tre gånger på en dag för att klara utmaningen. Sök på "The Club des Cinglés du Mont Ventoux" för att läsa mer.
Jag har en kollega som klättrat uppför de flesta "cols" som touren erbjuder, han säger att man INTE ska dricka vin innan man far neråt. När bromsarna börjar ryka i 80 blås vill man tydligen vara klar i huvudet.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/06/22 :  09:10:08  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Nu har det löst sig. I förra helgen kördes Vätternrundan men tyvärr var jag inte med. Som kompensation för det tänkte jag cykla Hull-London på lördag. Rutten jag har hittat är ganska precis 320km vilket känns bra eftersom det översätts till ~200miles. Cykelträningen hittils i år har varit minst sagt sporadisk, det har blivit precis 111km fram tills nu men jag hoppas att fjolårets 600 mil sitter kvar lite grann.
Om det inte skulle gå bra är jag man nog att kliva av innan kroppen brakar ihop totalt och därför har jag också sett till att aldrig vara mer än 15km från en järnvägsstation. Bara det inte är lokförarstrejk......
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000