HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Funkar en Opus3 Cantus på en Thorens TD 32x
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2010/05/16 :  22:20:21  Show Profile Send keso77 a Private Message  Reply
Hej!

Som topic:
Fungerar en Opus3 Cantus på en Thorens 320/321?
Av någon anledning så har jag fastnat med tankarna på en sådan kombination. Skulle vilja testa tangentialarm och har någon märklig fixering vid att någon gång har en TD 320/321.

Jag mailade på en Opus3 Continuo på hifimagasinet men den såldes till någon annan och har insett att de är lite besvärliga att få tag på för vettiga pengar begagnat så jag funderade på möjligheterna med en Cantus på något annat drivverk.

Lyssnar gärna på alla åsikter så fire away!

Vänliga hälsningar

Krister


Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/05/17 :  08:03:06  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Skicka din fråga till Bo Hansson, pappan bakom Contiuo och Cantus mm, på rauna@telia.com så får du snabbt svar.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

MartinX
Member

430 Posts

Posted - 2010/05/17 :  21:44:57  Show Profile Send MartinX a Private Message  Reply
Jag har hört att kombinationen verk med svampig fjädring typ Thorens och tangentialtonarm kan bli problematisk då tonarmen flyttar tyngdpunkten mer än en vanlig tonarm samt att tangentialtonarmen är tyngre totalt sett. Själv har jag ingen egen praktisk erfarenhet av det hela men bara en förmodan som man kanske bör kolla upp innan man investerar.

"I bring you fear famin and pestilence" - C Montgomery Burns
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000