Author |
Topic |
sladdbarn
Member
2845 Posts |
Posted - 2010/06/01 : 11:46:49
|
Grymt intressant, rena rama porrnovellen |
Drömmer om bra ljud... |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2010/06/01 : 21:09:48
|
Detta är intressant! Kul att du tar dig tid att skriva och fundera så mycket över detta. Jag kan till viss del hålla med Martinsson i det där med värme. Jag gillar oxå ljudet från TP, men kan ibland sakna den ruskiga attacken från hans TH115 med 15TBX100 i. Beymorna borde inte vara sämre, men jag tror inte att TP får samma attack som TH. Om inte annat kan man ju se det i impulsresponsen. Tack för att du tar dig tid och recenserar min TP112. Det är ju inga dåliga betyg den får heller.
Mvh Johannes. |
|
|
sladdbarn
Member
2845 Posts |
Posted - 2010/06/25 : 00:20:30
|
[quote]T-TQWT Max SPL 2pi. 30V 5,5Ohm min, 163W max. 66L men det måste till en liten "kammare" för att få plats med elementet. Är bara en prototyp som jag funderar på men är ganska nära vad jag vill ha. Fattas att passa in den till verkligheten och göra sista simmarna i AkAbak.
Vad gäller den lutande kurvan så tror jag inte det blir något problem när den kommer in i rummet. Lite EQ löser resten. Man saknar nog inte headroom iaf. Har skickat fråga till PD varför bilden skiljer sig från hemsidan och PDFen, får se vad dom svarar./quote]
Vad hände med denna? Ser lovande ut på bilden |
Drömmer om bra ljud... |
|
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel
1407 Posts |
Posted - 2010/06/25 : 10:48:48
|
Har inte fått något svar från PD. Kan någon annan också skicka en fråga? Vill gärna veta vilken det är.
Är fortfarande sugen på att få till den men har lite annat först. Kanske borde beställa ett element ändå. Vill man så passar den både i sluten och portad också. Har fortfarande inte börjat räkna på ritning men det kommer tids nog. |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
|
|
sladdbarn
Member
2845 Posts |
Posted - 2011/05/02 : 16:58:50
|
Är i byggtagen med mitt eget TH nu och funderar på en liknande konstruktion men jag förstår inte riktigt hur ditt bygge hänger ihop?
Slutar L23 där S4 börjar? Hoppas att du kan förklara för mig så att jag förstår det här Rita gärna lite i paint om du orkar. |
Drömmer om bra ljud... |
|
|
Topic |
|