HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 USB - rörförstärkare - DIY?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2010/05/08 :  17:09:47  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Hej.

Jag är nu till sjöss och sitter i min hytt ombord och lyssnar på Chopin och önskan växer sig stark att kunna lyssna på musik via en lite bättre hörlursanläggning. Ser ett par Grado GS1000i till salu för 8000 kr och blir ganska sugen. Kanske kan jag få hit dem med hjälp av en god vän som skall mönstra på nästa vecka.

Nu undrar jag om ni känner till någon matchande hörlursförstärkare som jag kan ansluta till datorns USB. Bra DAC, gärna med rör, bra volymkontroll och kanske även ett par rca-ut vilket kan komma till användning i andra sammanhang.

Kan även i framtiden tänka mig ett mindre DIY-projekt att roa mig med om kvällarna ombord men just nu skulle jag (om jag nu köper hit dessa Grados...) behöva hitta något färdig.


Vänligen, Mathias

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.

ckghagen
Starting Member

39 Posts

Posted - 2010/05/08 :  21:18:42  Show Profile  Visit ckghagen's Homepage Send ckghagen a Private Message  Reply
Här har du en kul liten sak inga rör men definitivt ett rejält kliv upp
http://www.audio-gd.com/Pro/pre/Sparrow/Sparrow.htm
Finns en modul du kan köpa till som ska ha ett rör ljud

Finns fler DAC Ampar på Audio-GD som
http://www.audio-gd.com/enweb/pro/FUN/DAC-FUN.htm

Annars kan du titta runt på ebay mycket udda saker där

Stationär Silverstone TJ06,Intel X25-M G2 80GB SSD, Win7 64, ASUS M3N-HT Mempipe, AMD 965BE(3900), RAM 4GB 800mhz, 8800GT 1GB OC, Dell 24" 2405FPW, X-FI ex music, Bärbar Acer AS4315-051G08Mi, Vista32, RAM 1,5GB, HDD 250GB, Ljud Anläggning QLN 604MK2, QLN SUB 82, XTZ Class-A100DII Silver, MP3 jaså du använder det fotfarande, Här är det FLAC som gäller DYSLEKTIKER = jag stavar fel ofta

Edited by - ckghagen on 2010/05/08 21:26:34
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2010/05/09 :  04:49:15  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Tack för tipset Christian! Väldigt intressanta grejjer! Sparrow är ju trevlig men fun med USB kanske vore något att köpa då den även kan funka som försteg.

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000