HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Ipod + Spotify = SANT!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/04/27 :  17:18:15  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
nu ni mina vänner så slipper vi snart ifrån det förhatliga Itunes.

Det är en ny klient till spotify på G som gör iallfall IPod Touch och Iphone helt oberoende av itunes (för musik iallfall)

stay tuned..

Wiker
Member

104 Posts

Posted - 2010/04/27 :  18:50:17  Show Profile Send Wiker a Private Message  Reply
Har inte detta funnit ett tag?

This article is about audiophile sound systems. For other uses, see High fidelity (musical).
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2010/04/27 :  20:44:00  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Spotify för PC har i alla fall "local" fr o m den version som släpptes idag.
Får väl se när den kommer för iphone också?

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2010/04/27 :  21:59:31  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Fungerade väl sådär....
Läser inte in alla skivor. Ingen Zappa, Led Z eller P Floyd exempelvis...
Och inga flac förstås, men det var väl inte väntat...

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2010/04/27 :  22:40:01  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Vadå läser inte in alla skivor? Vad särskiljer skivorna som inte läses in?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

andreas_rosenlind
Starting Member

30 Posts

Posted - 2010/04/27 :  23:49:09  Show Profile  Visit andreas_rosenlind's Homepage Send andreas_rosenlind a Private Message  Reply
Om inte jag har missat något vitalt så bevövs ju iTunes fortfarande för att föra över musiken från datorn till iPOD/Phonen. Således är man ju fortfarande begränsad till de format som Apple specar...dvs mp3, AAC, WAV. Så även om Spotify streamar/dekodar Ogg Vorbis så kan man ju inte spela OGG Vorbis/FLAC. Och man måste ändå hålla på med iTunes...
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2010/04/28 :  06:30:59  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Blir inte klok på det här. Ska fortsätta forska ikväll

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2010/04/28 :  13:44:52  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Jag har inte fått uppdateringen än! :-(
Som jag förstår det så kan man spela upp den lokala musiken via Spotify, och lägga in den i sina egna Spotify-spellistor. Då slipper man alltså byta program på sin iPod/iPhone för att göra sitt "blandband". Spotify tröskar väl igenom ens hårddisk där har alla sina favoriter som inte finns på Spotify (typ Beatles, Led Z, Boards of Canada mfl.) så de kan spelas upp via Spotifyklienten.

För att rippa skivorna till hårddisken måste man ha nån typ av rippningsprogram, och det är väl där jag förmodar att man kan "slippa" iTunes om man nu vill det av någon anledning.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/04/28 :  13:50:37  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Om du har bråttom lär du ju kunna ladda ner den från Spotifys hemsida och installera om.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2010/04/28 :  14:20:17  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Nja, det funkade inte riktigt. Kanske jag i så fall måste avinstallera Spotify först. Och så bråttom har jag inte... :-)
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2010/04/28 :  14:56:27  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Jag tankade ned och installerade över min tidigare klient - inga problem

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2010/04/28 :  19:56:31  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Hittade alla mp3-filer till slut. Hade nog med mitt mappsystem på servern att göra.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000