HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Plötlsigt idag ...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/05/05 :  17:18:22  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Plötsligt idag hörde jag något som fick nästan mig att tro att min granne mitt emot skaffat sig en subwoofer. Ett kraftfullt men ändå diskret lågfrekvent muller. När ljudet tystnade så vågade jag försiktigt titta ut och stod det en motorcykel, en riktig bamse vars storlek jag aldrig tidigare sett. Några av er känner den säkert tidigare men inte jag. På tanken som var röd stod det Boss Hoss. Mitt felstavningsprogram larmar och föreslår Bossa nova men det stod Boss Hoss Lady Dragon och 5700cc. Jag kollade lite på nätet och såg att den var på 425Hk vid 8 ohms last.

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2010/05/05 :  17:47:31  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Extremt är alltid coolt men en gynekolog-mc med en ohanterbart stor motor tilltalar inte mig.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2010/05/05 :  18:08:58  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
http://www.bosshoss.net/videos/one/default.html


mumma...

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2010/05/05 :  20:03:43  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
Ahhh ett blysänke, alternativt en gynekologstol...
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/05/05 :  21:14:46  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
quote:
alternativt en gynekologstol.

Varför en gynstol? Frågar en som inte helt vill förstå.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/05/05 :  21:17:41  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
För att den är så bred så att benen pekar rakt ut gissar jag.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2010/05/05 :  21:21:57  Show Profile Send Mschill a Private Message  Reply
Gillar stora motorer...men va fan?!? Vad är tanken? Vilken annan hoj kör ju åttor runt den här om det så mycket finns en kurva vid horisonten. men den var lite ball.

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/05/05 :  22:33:06  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag såg efter någon timme när de for iväg. Hela vårat hus skakade så jag hoppade högt och trodde först att något allvarligt hade hänt. Men det verkar vara en riktig glidarhoj. Det kan inte finnas så många av den här sorten i landet.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2010/05/05 :  22:49:09  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Är den cool - Ja. Vill ja ha en - JA! Vill jag köra den... njae...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2010/05/05 :  23:01:50  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Hittade en V8 driven barstol oxå av samma företag... http://www.hossflyinc.com/home.html

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2010/05/06 :  07:24:13  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Är det så det blir när amerikanarna får fria händer:
stort, tungt, V8, krom och helt oanvändbart

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2010/05/06 :  23:20:27  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
quote:
Är det så det blir när amerikanarna får fria händer:
stort, tungt, V8, krom och helt oanvändbart

Jajjamensan...

http://www.youtube.com/watch?v=60Tamp2fHhg




Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2010/05/08 :  23:00:09  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Åker amerikanskt och lyssnar på amerikanskt. Håller med Gaffa; Jajjamensan! Utom på en punkt. Visst är det användbart. Men kanske inte på det sättet kritikerna ovan menar. Nothin beats cubic inches.

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2010/05/08 :  23:26:31  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Gaffa: motorsågen är ungefär 1,3 miljoner gånger coolare än Boss Hoss

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/05/08 :  23:43:14  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
Har själv kört Triumphs Rocket vid några tillfällen och tyckte den var alldeles för omständig då. Kan bara tänka mig hur illa Boss Hoss ska vara. Nä, ge mig en hoj man kan lägga ner lite kurvorna också.

http://www.triumph.co.uk/uk/2010_RocketIIIRoadster_Overview_2010RocketIIIRoadster.aspx

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2010/05/09 :  10:02:44  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
En vän hade en liknande erfarenhet, han var helt såld på en honda vtx 1800,
tills han körde den dvs....

Det är inte roligt när det vibrerar rent för jäkligt och det är roligt när det svänger

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000