HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Skivspelarkabel
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

amon
Starting Member

32 Posts

Posted - 2010/05/03 :  11:25:07  Show Profile Send amon a Private Message  Reply
Hej!
Finns det nagon har pa forumet som kan tipsa mej om kabel mellan skivspelare och riaa. Jag behover en balanserad kabel i metervara, eftersom den ska kopplas med rcakontakter dar plus och minus ligger kopplat i kontakterna och jord mellan polskruvarna. Har 50pF internkablage i tonarm och 100pF in i riaa pa MM. Kommer att anvanda MC ocksa. Den kommer att bli 0,5 m lang.

Arne

Ljud ingen tyst hobby!

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/05/03 :  13:29:48  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Jag hänvisar till mitt tips i denna tråden
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=79806
Har precis beställt D-501 Silverhybrid till mig själv, och D-502 Hybrid till en kompis

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

amon
Starting Member

32 Posts

Posted - 2010/05/04 :  12:44:41  Show Profile Send amon a Private Message  Reply
Tack Kilgore!

Klart intressanta kablar till vettigt pris. Jag antar att man far bestalla fran hifiklubben i Gbg, att de inte finns i hifiklubbens butiker. Det ar ju ingenting som finns i deras ordinarie sortiment.

Kan paminna mej att sett nagot om de i en annan trad, men inte fattat att de ar balanserade.

Arne

Ljud ingen tyst hobby!
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/05/04 :  13:38:52  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Jag beställde mina i butik i Malmö, så det ska nog gå att beställa varifrån som helst.

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

amon
Starting Member

32 Posts

Posted - 2010/05/04 :  19:14:14  Show Profile Send amon a Private Message  Reply
Kan det bli battre?
Ar sedan tidigare kund hos butiken pa Trelleborgsv. i Malmo, sa da ar det bara att ringa och bestalla innan jag aker in till Malmo nasta gang.

Arne

Ljud ingen tyst hobby!
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2010/05/07 :  07:20:17  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Fick ett pris av kundtjänst på HIFI klubben. 1 par D501 silver hybrid för 1498kr för 0,5 meter terminerade och klara. Van den Hul behöver fem veckor att fixa till dom. Kanske är något att satsa på ???

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2010/05/07 :  08:37:05  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Då får man hoppas det är fina kontakter, då det blir mer än 1000:- för kontakterna...

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

amon
Starting Member

32 Posts

Posted - 2010/05/07 :  10:10:50  Show Profile Send amon a Private Message  Reply
Med tanke pa att det ar fem veckors leveveranstid, skulle man kunna tro att dom svarvar kontakterna pa bestallning eller ocksa gar leveransen med cykelbud?

Arne

Ljud ingen tyst hobby!
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2010/05/07 :  10:32:47  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
kanske 300-400 hundra för kontakterna... antar att cykel-killen vill ha lite också

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000