HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Ta bort tidsstämpel från dig. bild?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2010/04/18 :  20:56:49  Show Profile Send alpinist a Private Message  Reply
Finns det något enkelt sätt att ta bort tidsstämplar från digitala bilder? Har inte pysslat med bildbehandling själv, men skulle gissa att man kanske kan filtera bort just den nyans som tidsstämpeln är skriven med....?

Tack på förhand!

Tremolo junkie!

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2010/04/18 :  21:07:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

I och med EXIF-informationen har tidsstämplarna spelat ut sin roll. Ställ in kameran så slipper du dem.

Tyvärr vet jag inget enkelt sätt att ta bort stämpeln om den väl är ditskriven. De tidsstämplar mina kameror har tar bort bildinformationen och man får bygga upp bilden runt & på stämpeln igen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/04/18 :  21:53:13  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Du får klona bort den eller något motsvarande, eftersom det inte finns någon bildinformation där stämpeln sitter. Hur svårt det är beror på hur det borde se ut där stämpel sitter.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2010/04/18 :  22:51:53  Show Profile Send poppop a Private Message  Reply
med nya Photoshop är det bara att ringa in det och trycka på delete...

http://www.youtube.com/watch?v=r01PaVjgkko

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/04/18 :  23:00:37  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jo, jag har sett det där, men jag tror nog att det är högst beroende av hur bilden ser ut. När man kan välja bilderna man demonstrerar på går det ju alltid bra, men när det kommer till kritan kan man ge sig fanken på att det man vill bli av med sitter på något riktigt jobbigt ställe. Fast är förutsättningarna bra så är det klart att det kommer bli enklare än att göra det manuellt. Sedan beror det ofta på vilket format man kommer att ha på bilden. Tittar man på den i litet format kommer man undan med mycket mer än om det handlar om att detaljgranska bilden.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000