HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Så ska det låta - suger!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2010/04/09 :  20:37:36  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Hejsan!

Jag har alltid uppskattat Så Ska det Låta! Frida Öhrn, Brolle/Sibell, Jill, med flera har förgyllt fredagskvällarna och vissa låtar har jag sett/lyssnat om på, på youtube och ger fortfarande ståpäls.

Denna säsong suger fullkomligt träballe! Fjantiga humorister (idag Petra Mede och nån Peter Nånting) är med. Kan inte sjunga. Tar mer plats än nån som kan sjunga (idag är Tommy Körberg med...).

Verkligen trist.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/04/09 :  20:45:07  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det går kalla kårar längs ryggraden när Mede sjunger. Brrr...
Jag håller med om att det blivit klart lägre nivå än vad det var tidigare, fast är väl inte något som började den här säsongen.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2010/04/09 :  20:58:09  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Jag/vi har missat alla avsnitt denna säsongen. Men det gör inget då alltså.. Vi har dock alltid gillat det innan. Även om jag tyckte den gamla programledaren var mycket charmigare.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2010/04/09 :  21:02:13  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
De enda som varit bra denna säsong är Cookies and Beans (tror det var första avsnittet).
De kan verkligen sjunga.
Annars har det inte varit ngt speciellt... Hoppas de bättrar sig!
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/04/09 :  21:03:08  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Det lilla jag såg idag har inte gett någon mersmak.....

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2010/04/09 :  21:09:32  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Det märks också på programledaren. Jag tycker mig kunna se att han inte har samma entusiasm som i tidigare års program.

Eriksson.
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/04/09 :  21:43:45  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Har det inte alltid varit djävligt glättig och fejk-improviserad skit??? Har det alltså blivit sämre? Det känns allt bättre och bättre att man är utan möjlighet till TV mottagning ATM... TV är och har alltid varit fördummande.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/04/09 :  22:55:12  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
På våra TV-apparater går att att välja olika kanaler att titta på samt att de har avstängningsknapp.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2010/04/09 :  23:05:41  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Man behöver inte svara i alla trådar heller

I was talking to myself!
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/04/09 :  23:28:05  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Asch, jag verkar alltid vara i otakt med vad andra tycker. Jag blev väldigt imponerad av Petra Mede (Gracias a la Vida var jättebra) och tyckte Tommy Körberg bjöd på avspänd och fin sång. De andra två var riktigt roliga/bra också. Ovanligt bra tyckte jag som annars har varit rejält trött på programmet och ibland tycker Settman är väldigt tröttsam.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2010/04/09 :  23:50:41  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Ja, där ser man hur olika vi är, i våra tyckanden.

Eriksson.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2010/04/10 :  07:56:33  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
quote:
På våra TV-apparater går att att välja olika kanaler att titta på samt att de har avstängningsknapp.

Vilket tråkigt inlägg, Vox?!! Klart det finns och klart det går! Här är det frågan om ett program som körts under flera år och i mina ögon med bra kvalitet. Nu när det är dåligt så är reaktionen begränsad till stänga av eller byta kanal?

http://www.youtube.com/watch?v=HdRO091Bwkw
http://www.youtube.com/watch?v=5UNtDqH-EKA
http://www.youtube.com/watch?v=hYfIMXkV9Q4

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2010/04/10 :  08:29:42  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Tommy Körberg var bra.
Resten lät som dålig kareoke.

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/04/10 :  12:28:17  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Vilket tråkigt inlägg, Vox?!!

Jag tyckte om att titta på programmet för ett antal år sedan. Nu känns det som att de inte kan få bra artister till programmet längre. Därför väljer jag numera en annan kanal eller helt enkelt stänger av och lyssnar på musik istället.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Edited by - Vox on 2010/04/10 12:32:05
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/04/10 :  12:34:16  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Kanske för att man inte vet att programmet är dåligt innan man sett det?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/04/10 :  13:26:46  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Kanske för att man inte vet att programmet är dåligt innan man sett det?

För min del räcker det med att se efter i tidningen vilka deltagarna är för att avgöra om jag ska titta eller inte.

Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2010/04/10 :  16:40:36  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message  Reply
Kul länkar. Brolle och Sibel var ju grymma!

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2010/04/11 :  14:39:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag följer slaviskt "Så ska de låta" då jag gillar konceptet och upplägget.
Tycker att det är ett bra underhållningsprogram, Innehållet blir som deltagarna gör det.
Det är sällan som jag har skrattat så mycket till "Så ska det låta" som i fredags.
De "icke" sångdugliga deltagarna bjöd ordentligt på sig.

Pär. Varför kom ingen tråd när Tess var med för nån vecka sen,, Det var knappast skönsång där heller.

Visst skulle jag gärna se Helen Sjöholm tillsammans med Tommy Körberg och Nanne med Martin Stenmark i två lag, för att ta några som kan sjunga OCH bjuda på sig,,

Programmets titel ger väl en bra indikation på hur det är :)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2010/04/11 :  15:26:47  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Några av de jag ser fram emot i år:

Samuel Ljungblahd: http://www.youtube.com/watch?v=hkTI632svf0
Nina Söderquist: http://www.youtube.com/watch?v=4SrKng-Nl_U

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2010/04/16 :  21:01:27  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Idag var de f*n bra! Vid Gabriellas sång så fylldes tårkanalerna...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2010/04/16 :  22:12:04  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Juppz bossebula, det var det... Norska schlagerbidraget sög fett, men killen är ju riktigt musikalisk för övrigt...

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2010/04/16 :  22:24:15  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
ja idag var det bra. F-n vad fin norskan va

Artphotography
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2010/04/16 :  22:44:38  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag har aldrig sett något program; bara att se en trailer får mig att bestämma mig att hålla mig borta. Gapigt och flåshurtigt, som gjort för 27-åriga stockholmare. Tillhör säkert fel publikkategori ...
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2010/04/17 :  02:21:35  Show Profile Send Melker a Private Message  Reply
27-åriga stockholmare? Jag är 40 och halmstadbo och jag tror att det är ett program som min mamma skulle tycka vara "trevligt" och deltagarna så "himla bra" :-) Flåshurtigt skriver jag dock under på.

M

Halmstad
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/04/17 :  08:51:26  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
"F-n vad fin norskan var"

Instämmer.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2010/04/17 :  09:20:18  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Det bara måste vara ett program för alla, efter att ha läst recensionerna här! Hade jag haft en tv så hade det nog blivit tittat på för det är kul med musik och tävling.
Tv-mottagare i datorn är jättebra för att döda lusten att titta på tv, för maken till krångel får man leta efter...

Waf, Waf!

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000