HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vilken dag!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ThinMan
Member

215 Posts

Posted - 2010/04/08 :  23:11:38  Show Profile Send ThinMan a Private Message  Reply
På förmiddagen säger min tandläkare att det är dags för rotfyllning

När jag trött kommer hem på sen eftermiddag har någon jävel - bokstavligen - huggit sig genom väggen till vår lägenhet och rivit ut allt och plockat åt sig diverse elektronik. Jag är fortfarande chockad över hur de lyckats med detta, och svårast är nog den kränkningen som det innebär att haft kriminella narkomaner som har varit i mitt hemMina barn och jag känner oss förstås otrygga.

Men min rigg fick de fan inte med sig - konstigt vore väl det då bara slutstegen väger 100 kg tillsammans. Maggisar tar man inte heller på axeln. Alltid något...en sorglig dag som denna. Lite sympati någon?

Bop til you drop

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8316 Posts

Posted - 2010/04/09 :  02:30:49  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Fy fan!

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/04/09 :  04:12:04  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Huggit sig genom en lägenhetsvägg? Låter besvärligt. De måste hoppats på att få med sig mycket av värde med andra ord.

Trist, vad säger Polisen om det tillvägagångssättet?
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/04/09 :  04:53:45  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Det låter som en allmänt dålig dag. Rotfyllning och inbrott är ingen rolig kombo.... Hoppas dom åker fast.
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2010/04/09 :  05:22:22  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Villken stad händer detta i?
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/04/09 :  07:06:18  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Huuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Det där lät inte som en bra dag..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2010/04/09 :  07:09:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Kolla så grejerna ær hela!
Ær ganska vanligt med sabotage vid inbrott.
Hoppas ni inte mår allt før dåligt o att det løser sig med førsækringsbolaget.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2010/04/09 :  07:10:51  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Ay caramba! :(

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2010/04/09 :  07:24:23  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Stackare! Har du foton på prylarna så lägg ut dom här,
ser någon forumit dina prylar till salu någonstans så säger vi till!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

ThinMan
Member

215 Posts

Posted - 2010/04/09 :  08:54:59  Show Profile Send ThinMan a Private Message  Reply
@ Wheels: Detta är i Göteborg.

När jag pratar med polisen säger de att det är extremt ovanligt med denna typ av inbrott. De har alltså tagit sig genom tunna gipsväggar och klivit rätt in, förbi dörr med dubbla lås. Kommit över en blu-ray spelare, mediaspelare och extern hårddisk samt en laptop. Dessutom nycklar som gick till flera dörrar i huset, dock inte dörren till lägenheten, annars hade de väl tagit allting. Plus lite pengar och - detta är raffinerat - tagit kvitton och garantipapper som låg i en särskild låda i köket. Allt för att kunna kränga grejorna "med kvitto". Vedervärdigt.

Jag kräver nu av hyresvärden att sätta in plåt i väggarna för att känna mig säker. Funderar på att sälja hela min anläggning nu för att
vem vet om de kommer tillbaka och verkligen tar rubbet? Fy fan.

Bop til you drop
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/04/09 :  10:01:04  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Är det gips it till trapphuset eller har de tagit sig in från grannen?
Go to Top of Page

ThinMan
Member

215 Posts

Posted - 2010/04/09 :  10:21:32  Show Profile Send ThinMan a Private Message  Reply
Det är alltså dubbla gipsväggar med lite isolering i ut till själva trapphuset:( Man byggde så förr tydligen. Ur säkerhetssynpunkt förstås helt undermåligt...då det bara var att kolla var reglarna var och sedan hugga sig igenom med en yxa. Ser nu att de till och med inte dragit sig för att plocka med sig min äldste sons plånbok. Han är sju år. Hur förklara detta för honom?

Bop til you drop
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2010/04/09 :  11:46:53  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Det är för jävligt. Här i lilla byn Skurup var det en inbrottsvåg för någon vecka sedan. 3 hus precis runt oss blev drabbade. Grannen mittöver gatan är 90 år och svinen slog in källardörren med slägga mitt på eftermiddagen medans farbrorn var på övervåningen Han är både halvblind och halvdöv, så han hörde inte utan överraskade dem när han var på väg nerför trappan. Som tur var så la de benen på ryggen och sprang därifrån istället för att göra farbrorn illa.
Varför sätter de inte in sådana här personer på 20 år, varje gång!!??

Artphotography
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000