HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Kan Duet hantera spotify?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2010/04/07 :  11:57:40  Show Profile Send Orpheus a Private Message  Reply
OOOOH!Detta är en en jungel för mig,alla dessa aps och wifi hit och dit,jag är så uselt okunnig på detta.

Det jag vill men inte riktigt vet hur jag ska uppnå på bäst sätt är...Komma åt min skivsamling och spotify genom en fjärrkontroll.
Till att börja med på en stereo men senare oxå på den andra.

Om jag köper en duet,kan jag då använda spotify som vanligt men styra och navigera i remoten till dueten?

Om jag sedan köper en classic till min andra stereo,kan jag även använda remoten till den på samma sätt som till duetten?

Finns det nån fördel att köpa 2 classic och en ipod touch vs 1 duet och 1 classic.

Hjälp!!

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2010/04/07 :  12:08:51  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Du kan spela upp musiken via en duett men inte styra spotify såvitt jag vet.
köper du en ipod touch däremot kan du ju styra klämlådorna via ipeng och spotify via Spotify Remoteless
Sen vilken låda du väljer kan jag inte hjälpa till med tyvärr, har själv en duett men har inte jämfört den mot en classic så.

Du kan ju även köpa 1st reciver och en duett. blir billigare än 2 classic tex.

Oh well, lite av mina tankar bara. Hoppas det var till någon hjälp.

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2010/04/15 :  22:28:52  Show Profile Send svanbo a Private Message  Reply
Det finns sätt att få Spotify i alla prylar som kan spela upp internetradio. Tricket är att få datorn att skicka ut det som spelas i datorn på nätet, som om man producerade sin egen webradiokanal. Sen är det bara att knappa in rätt adress i prylen som ska spela det, och vips har man Spotify (eller vad som helst som du spelar på datorn) i stereon.

Finns massor skrivet om hur man gör detta på nätet. Ville bara förmedla att det går. För mig funkar det utmärkt.

Nackdelen är såklart att du måste manövrera Spotify på datorn.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000