HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vilken flerkanals-dac?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lindgren
Donator: Bildserver

330 Posts

Posted - 2010/03/29 :  23:21:05  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message  Reply
För att förkorta det en aning, så jobbar jag på en förförstärkare och efterssom jag bestämt mig med i princip som grundkoncept att ha tillgång till 6 kanaler, och tänkte från början att helt enkelt ha 6st ingångar på baksidan på försteget direkt från dvd'n - men detta är ju ingen särskillt global lösning på dvd-spelare, tillskillnad från digital-out (s/pdif) som finns på i princip alla idag.. jag hade bestämt mig för att ha s/pdif input, men då till en vanlig NOS-dac, har nu kommit fram till att möjligheten till även en flerkanals-dac faktisk vore trevligt.
Först fann jag WM8746 (Wolfson) och några olika BurrBrown, men konstaterade att AKM tydligen gör de riktigt fina grejjorna. Jag har kollat runt på en mängd AKM-dacar nu, men det verkar finnas ett helt hav med deras dac'ar där ute!

Jag önskar lite expertis innom området, och om någon skulle förespråka någon speciell modell?

Skulle dac'en ha stöd för fler kanaler än 6 är den ju inte nödvändigtvis utfryst för det!

Alla kommentarer, synpunkter och tankar mottages :-)

DiY and OpenSource is my melody
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000