HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Vinyl genom en surroundstärkare?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2010/03/28 :  21:01:51  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message  Reply
Hejsan!

Jag var nyss iväg och köpte en Technics SA-TX30 via annons (mest för att den såg så snygg ut) och tänkte ha den den som ren 2-kanalare i datorrummet.

Förståeligt nog så har den ingen inbyggd grammofonförstärkare, det finns heller ingen AUX-ingång på den, däremot finns det RCA-ingångar för VCR.

Undrar nu om det är ok att koppla ett RIAA-steg till en VCR-inång?
Eller kan det gå sönder något?

Logiken säger mig att det inte ska vara något problem men jag avaktar svar från expertpanelen för säkerhets skull.

Mvh /

Comus

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/03/28 :  21:09:02  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det lär väl vara en vanlig linjeingång så det spelar ingen roll om den heter vcr, jultomte, kick-ass-rock eller gumman grå.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/03/28 :  21:15:03  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
.. eller AUX.
Det är riktigt. Alla ingångar är likadana utom skivspelaringångar som går till en RIIA-förstärkare.
Det är bara att köpa en separat RIIA-förstärkare och koppla in och njuta av det härliga vinyl-knastret.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2010/03/28 :  21:52:20  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message  Reply
Hej igen!

Som jag misstänkte då, har någon gång hört att man inte ska koppla in något på en Tuner-ingång (förutom just då en Tuner) men det kanske bara var nys?

Ville i alla fall få svar här innan jag kopplar ihop apparaterna, tack och bock herrarna!

Mvh /

Comus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000